Online školení BOZP a řidičů referentů?

Příležitost pro malé i velké – www.bepor.eu

Zajišťovat školení bezpečnosti práce je dle zákoníku práce (zákon 262/2006 Sb.) nedílnou součástí činnosti každého zaměstnavatele a to bez závislosti na druhu vykonávané činnosti. Pro všechny čtenáře přinášíme snadný způsob, jak zajistit své zákonné povinnosti a předejít případným pokutám.

Online na Internetu

Asi jste již slyšeli nebo dokonce využíváte elektronické verze školení. V případě školení řidičů do 3,5 tuny – tedy tzv. školení řidičů referentů se dá již mluvit o trendu. V řadě firem, kde jsme poskytovali docházkové školení, se zaměstnanci sami rozhodli pro elektronickou variantu. U školení BOZP a PO jde zatím o postupný, ale stabilní nárůst, který ovlivňuje zejména stále se zvyšující obliba elektronické formy školení.

Na co se zaměřit při výběru elektronického školení?

Při výběru byste neměli jen „googlovat“, ale také se zajímat, jaké dostanete služby, a jak vypadají vlastní školení. Za stejné peníze můžete mnohdy dostat výrazně lepší služby i lepší kvalitu školení. Zásadní motivací pro přechod k elektronickým kurzům by měly být především tyto faktory – splnění zákonné povinnosti; vaše zaměstnance skutečně něco naučit; zmenšit administrativní zátěž (zpravidla vaši) a v neposlední řadě i ušetřit. Zaměřte se na tyto body:

  1. Splnění zákonných požadavků – to garantuje každý – nicméně zjistěte:

    1. Jak velký je skutečný obsah – někdy jde o 30 stránek školení BOZP – tak to je opravdu málo. Takže kde je ten trik? Na stránce je jen pár vět a pak následují pouhé odkazy na zákony – většinou ještě na externí servery, kde již zítra daný odkaz nemusí fungovat a navíc pro většinu zaměstnanců bude text legislativy nesrozumitelný.

    2. Každé školení musí být zakončeno testem – ověření znalostí je zákonem předepsáno! Sledujte, kolik má test otázek, jak jsou formulovány, zda můžete získat přehled, jak zaměstnanci odpověděli (v případě soudní pře můžete potřebovat i výsledky na jednotlivé odpovědi v testu zaměstnance).

    3. Jak je dokladováno splnění školení – prezenční listina, certifikát, …

  2. Forma školení – podívejte se, jak školení vypadá. Většina firem vám poskytne demo přístup. Nenechte se napálit školením, které vám přinese „okopírované“ stati ze zákona. Lze najít školení, která odpovídají zásadám elektronické výuky, jsou graficky pěkně zpracovaná a didakticky výborně navržená. Pokud vám někdo nabídne elektronické školení, které vypadá jako dokument MS Wordu, každá stránka se musí 3x rolovat, obrázek tam nenajdete … zvažte, jak mohou vypadat další služby, které vám také nabízí … Možná budete potřebovat standardní školení rozšířit o vaše specifika – zjistěte si, zda firma tuto možnost nabízí.

  3. Zajímejte se o další služby - většina firem nabízí i doplňkové služby, které vám výrazně usnadní administraci školení. Zkuste se zaměřit opět jenom na ty základní:

    1. Jakým způsobem zapíšete zaměstnance ke školení – budete muset sami ručně zapsat nebo rozdáte kódy a zaměstnanci se zapíší sami.

    2. Zda budete moci sledovat, kdo, kdy a zda již školení dokončil – jak vypadá administrativní rozhraní pro sledování výuky. Ale třeba také objednávek, faktur atp.

    3. Jak jsou dostupné informace o platností školení - můžete získat přehled, do kdy platí komu jaké školení?

    4. Upozornění na vypršení platnosti školení – obdržíte informaci, že musíte zaměstnance znovu školit? V jaké formě a jak je náročný proces obnovení školení.

    5. Aktualizace školení – to by měla provádět každá firma, ale můžete získat také elektronický newsletter s nejdůležitějšími změnami – na administrátora nebo i zaměstnance.

    6. Jaká je forma podpory – opět z pohledu administrátora nebo zaměstnanců. Mail, telefon, chat – to jsou nejčastější formy.

  4. Cena školení – opravdu chcete to nejlevnější? Kdo by nechtěl. Pak ale dobře počítejte! Někdo vám nabídne, že za 220,- Kč dostanete všechna školení, která má. Prima, ale opravdu chcete platit pro uklízečku i školení pro vysokozdvižný vozík? Nebo snad školení řidičů? A proč byste to platili každý rok, když perioda pro školení BOZP jsou dva roky?



  5. Další drobnosti – za zmínku stojí například, jak rychle jste schopni vyškolit vašeho zaměstnance? Odpoledne musí jet na služební cestu a nemá školení. Jak rychle dokážete zrealizovat školení? Můžete zaplatit kartou nebo budete čekat, až banky převedou peníze? Budete mít „otevřený účet“ a fakturaci 1x za čtvrt roku …

Vidíte, že pokud chcete dostat dobrou službu, je potřeba nejen hledat nejlevnější nabídku, ale i porovnat další parametry. Třeba vyberete školení o 15,- Kč na osobu dražší, ale dostanete služby, které vám ve výsledku ušetří mnohem více času, který budou moci zaměstnanci věnovat jiným aktivitám. Nabídku služeb našeho portálu zákonných školení najdete na www.bepor.eu.

Online, ale přímo ve firmě

Některé z větších firem instalují systémy pro vnitropodnikové vzdělávání nebo je již mají a hledají pro ně další využití. Zákonná školení jsou velmi vhodným a nosným typem školení. Výběr školení BZOP nebo řidičů zde má trochu jiná pravidla. Jistě budete schopni posoudit první dva body z dříve uvedeného seznamu. Co se týká dalších služeb, ty budou záviset na vašem systému pro elektronickou výuku (LMS). Podívejme se ale blíže na cenu takovýchto řešení.

I v podnikovém Intranetu můžete platit pouze za certifikát

I v případě implementace do podnikového systému (LMS) nemusíte platit pravidelné paušály, ale můžete zvolit možnost platit jen to, co skutečně využijete – tedy žádný paušál! Navíc vaše školení je neustále aktuální stejně, jako byste studovali na Internetu.

Celý systém funguje na základě propojení vašeho LMS systému se systémem bepor.eu na Internetu. Vaši zaměstnanci pak ve skutečnosti studují na tomto serveru a do vašeho systému pro řízení výuky jsou pak dodány pouze výsledky studia pro další zpracování. Lze tak např. ve čtvrtletních intervalech fakturovat pouze skutečně dokončená školení vašich zaměstnanců. A to už je velký rozdíl od paušálních ročních plateb.

V současné době je tento způsob plateb implementován do LMS Moodle, který je díky své cenové dostupnosti stále více oblíben u českých firem. Školení BEPOR jsme ale připraveni implementovat i do ostatních LMS systémů.

Vyzkoušejte a soutěžte o školení ZDARMA

Abyste se mohli podrobně seznámit s možnostmi i úrovní našich školení, připravili jsme pro vás ve spolupráci s firmou Ivitera a.s. soutěž o vyškolení celé firmy v BOZP. Již při registraci do soutěže získáte okamžitě 3 volné kódy. Ty můžete využít na našem portálu, seznámit se s našimi školeními a získat tak platný certifikát zcela zdarma.

Informace o soutěži a registrační stránka

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Následné články v sérii:

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace