Rozvoj není jen pro nejlepší zaměstnance

Vytisknout

Vzdělávání a rozvoj vyššího managementu je pro mnoho firem samozřejmostí. Méně samozřejmý už je však rozvoj zaměstnanců na nižších postech. Zaměstnavatelé by si proto měli uvědomit, že rozvoj není jen pro nejvýkonnější a nejvýše postavené zaměstnance. V první řadě by měli provést analýzu svých obchodních snah a bez ohledu na postavení nebo titul příslušného zaměstnance určit, kdo je klíčový pro budoucí úspěch a jaké znalosti a dovednosti k tomu bude potřebovat.

Pokud si to firmy neuvědomí, může je to podle amerického konzultanta Donalda H. Ruseho přijít velice draho. Sám se momentálně zabývá poradenstvím v oblasti strojírenství, na jehož základě vysvětluje, že firmy nepotřebují vyšší manažery tak kriticky jako zkušené strojní inženýry. Takového inženýra totiž nenajdou na ulici, ale musí sami vychovat.

Ruse si vždy uvědomoval důležitost rozvoje zaměstnanců na všech firemních úrovních a sám ve své kariéře těžil z přístupu firem, jež sdílely stejnou filozofii. Dodnes zdůrazňuje, že chytrý zaměstnavatel vidí skrz zaměstnanecké „superstar“ na množství ostatních zaměstnanců, kteří zajišťují každodenní chod firem.

-kk-

Zdroj: Chicago Tribune - webové stránky amerického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chicago Tribune
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace