Šťastné vzdělávání

V minulém článku jsme zmínili, že kvalitní rozvoj lidí je investice, která se vyplatí. Manažeři ovšem často uvádějí, že jim chybí peníze, a pracovníkům se zase nedostává času.

Nabízí se otázka, jak to zařídit, aby rozvoj lidí měl zelenou?

První opravdovou podmínkou je stát se realisty. Obecné pravidlo neexistuje, tak zkuste pověstný selský rozum. Předpokládejme, že jste zodpovědný/á za rozvoj a vzdělávání, máte analýzu vzdělávacích potřeb, a teď potřebujete zajistit jejich uspokojení.

  • Nezapomeňte spolupracovat s vedoucími. Konzultujte s vedoucím i pracovníkem priority a rozsah vzdělávání. Vyhněte se extrémům!

  • U každé rozvojové potřeby vyčerpejte maximum možností, jak ji uspokojit (kurz, workshop, koučování, mentorink, spolupráce v týmu, stáž), a oceňte je. Nejen nákladově, ale i z hlediska vhodnosti, dostupnosti a efektivity převodu know-how, znalostí a dovedností do praxe.

  • stastne vzdelavani Sestavte realistický rozvojový plán, ve kterém uvedete rozvíjenou dovednost, formu rozvoje, termín realizace, náklady a způsob, jak se bude měřit pozitivní přínos.

  • Průběžně kontrolujte plnění rozvojového plánu a měřte pozitivní přínosy – budete tak mít argumenty při sestavování příštího plánu!

A jak vyhodnotit úspěšnost vzdělávání?

  • Nastavte si praktické cíle, u kterých jednoduše zjistíte míru splnění (použijte metodu SMART).

  • Cíle odvoďte z celofiremních hodnot, strategie společnosti, požadavků na organizační změny, z potřeb posílení klíčových kompetencí na straně jedné a odstranění chyb a nedostatků na straně druhé.

  • Po realizaci rozvojových aktivit analyzujte výsledky a spolu s vedoucími vyhodnoťte, jak byly cíle splněny.

  • Úspěšné postupy využijte při příštím plánování rozvoje, u neúspěšných zjistěte, co nefungovalo.

Chcete se poradit, jak zorganizovat vzdělávání ve vaší společnosti? Kontaktujte nás. S odkazem na tento článek získáte 90 minutovou konzultaci zdarma.

Příště se budeme věnovat úspěšné propagaci vzdělávání aneb jak přesvědčit svého šéfa, že vzdělávání se vyplatí. Čtěte HR News.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace