Uživatelská rozhraní výukových programů 4: Uživatelská kontrola

Vytisknout

E-learning je specifická učební metoda. Student je však vždy student, učí se tedy nejlépe, nabízí-li mu výukový program uživatelskou kontrolu a zpětnou vazbu. Kvalitní e-learninový program musí být postaven na osobním přístupu, slušnosti a zdvořilosti.

V žádném e-learningovém programu by neměly chybět čítače stránek („Stránka 5 z 25“), díky nimž se uživatel v programu lépe orientuje. Podobně je to i s odhady délky studia příslušných lekcí, které uživateli pomáhají s časovým studijním rozvrhem. Konkrétně například: „Lekce 1: Úvod (10-15 minut)“. Dobře přístupné by měly být i položky Nápověda a Instrukce, které by měl e-learningový program vždy obsahovat.

Chybová hlášení programu, stejně tak jako varování před důsledky jednotlivých uživatelových akcí by měla být srozumitelná a podaná slušnou formou. To vychází z osvědčené pravdy, že je-li stroj k uživateli slušný, chová se slušně i uživatel ke stroji. Slušnost stroje v tomto smyslu zahrnuje zejména pozdravení uživatele při spuštění či ukončení programu, vyvarování se užívání vykřičníků v chybových hlášeních, přičítání chyb stroji, nikoli uživateli či uvážené užívání audio efektů.
Zdroj: E-Learning Guru - informační zdroj o e-learningu
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-Learning Guru
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace