HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Zpět k základním hodnotám...

Stejně jako v jiných oblastech našeho každodenního života se setkáváme v oblasti vzdělávání dospělých s obrovskou nabídkou různých školení a kurzů. Situace na trhu je tak rozmanitá, že by se dala dnes už bohužel jen s malou nadsázkou, přirovnat k velkému supermarketu.

K dispozici je prakticky všechno, v různých obalech, v promočních akcích a hlavně ve slevách. A tak jako nakupujeme jogurty a prací prášky, chceme nakoupit co nejlevněji i vzdělání.

Vesmír, příroda i život sám má tendenci vyvažovat a situace se obrací k lepšímu. Vracíme se zpět k základním hodnotám. Obchody s biopotravinami, farmářské trhy i některé retailové řetězce pochopily, že existuje skupina zákazníků, kterým záleží především na kvalitě přímo úměrné ceně a specifikám promítnutým do výrobku nebo služby.

Vraťme se tedy k základním hodnotám i ve vzdělávání dospělých. Nabídka bude sice dále pestrá a barvitá, a to od otevřených kurzů až po specifické firemní projekty, které jsou součástí odborného poradenství, ale mělo by být jasné, co je co a nezaměňovat jedno za druhé.

Všichni tušíme, jak se od sebe mají jednotlivé kvalitativně různé typy školení odlišit. Ale jak se to doopravdy pozná? Jak poznáme projekt připravený přesně podle požadavků zadavatele, který představuje opravdu individuální poradenství? Jak rychle rozeznat klišé "projekty na míru", o kterém každý umí mluvit, ale jen málokdo ho opravdu naplnit?

Tenký led. Zkusme se na něj spolu vydat. Když pomineme takové na první pohled ty naprosto zřejmé věci, jako jsou předtisknuté materiály, podezřelá šablonovitost, univerzalita (jeden lektor umí školit všechny cílové skupiny od uklízečky až po generála, nebo jeden lektor umí školit všechna témata), externí lektoři, kteří nejsou schopni naplnit sliby obchodníka, obecné fráze při rozhovoru s obchodníkem, očividně nereálné sliby nebo velikášské řeči. Záloha předem nebo svázání zadavatele časově vymezeným kontraktem, to už hraničí s drzostí a nafoukaností. Tam asi kvalita a individualita bude jen zrnkem v moři obecného písku.

Zkušený zadavatel rozvoje - ať personalista nebo přímý manažer budoucích účastníků - určitě ví, že úspěch každého rozvojového projektu je vždy závislý na hloubce a rozsahu přípravy. Pokud si ji firma účtuje zvlášť, je to podezřelé. Měl by se na ní podílet mimo lektora i samotný obchodník. On ví, co slíbil, lektor to má v praxi zařídit. Pohled do metodiky realizace také mnohé napoví. Ví vůbec obchodník, o čem mluví? Účastnil se osobně na školení lektora, kterého prodává, nebo má jen ve svém šanonu jeho CV?

Některé firmy umí nabídnout účastníkům i netradiční nástroje pro zlepšení. Je dobré se vyptat, jak se dají aplikovat v podmínkách srdce Evropy. Jaké jsou jinde už zkušenosti s využitím v praxi. Amerikanizmy a japonizmy promítnuté do české reality působí mnohdy jako teoretický kanón použitý na komára.

Každý zadavatel dnes vyžaduje konkrétní a uchopitelné výstupy ze školení a schopnost nabídnout dlouhodobost rozvojové práce s účastníky. Být průvodcem v navazujícím rozvoji, i jeho designování. Za samozřejmé se už dnes považuje, že agentura musí umět měřit přírůstky znalostí účastníků. Pokud požaduje další peníze za to, že podá zadavateli i osobní zpětnou vazbu ze školení, zase to svědčí o tom, jestli jsou v centru pozornosti cíle a zájmy zadavatele. Zda jsou členové realizačního týmu v Maslowově pyramidě na vrcholu, bude z nich "svítit" na účastníky i ta energie: "Já chci, já to nedělám jen pro peníze", nebo jen vysoce odborně a suše udělají další kurz pro čárku, finanční odměnu. Jak u Bati cvičky…

Nabízí se určitě i další řada námětů. Nejlepší je vyzkoušet si agenturu před ostrou realizací u svých účastníků. OneWorld tým bude velmi rád, pokud si i nás vyzkoušíte a přidáte se k mnoha desítkám zcela spokojených zadavatelů a tisícům zcela spokojených účastníků.

Umíme jen jediné: rozvíjet lidi. A děláme to výborně, s pokorou, komplexní erudicí, vytrvalým zápalem a na míru každé firmě a každé skupině účastníků.

Těší se na vás

www.oneworldgroup.cz

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace