Instantní komunikace jen kvete

Vytisknout

Narůstající objem využívání nástrojů „instantní“ komunikace (IM) na pracovištích vystavuje firmy bezpečnostním i legálním rizikům. Aktuální studie společnosti YouGov se zaměřila na výzkum tohoto trendu ve Velké Británii. Každý šestý ze dvou tisícovek dotázaných zaměstnanců přiznal, že využívá v práci nástrojů IM k odesílání nebo přijímání důvěrných firemních materiálů. Čtvrtina respondentů tímto způsobem rozšiřuje klepy o svých spolupracovnících (dvakrát více muži než ženy). Osmdesát procent zaměstnanců ve věku od 18 do 29 let pak v práci chatuje se svými známými nebo rodinou. Sedm procent z nich dokonce hledá touto cestou jiné zaměstnání.

Nástroje IM však mohou na druhou stranu být velice hodnotnými obchodními pomocníky. Zaměstnanci jejich prostřednictvím dokáží vylepšit vztahy s obchodními partnery a zákazníky, mohou se rychleji rozhodovat nebo sbírat informace. Na otázku, zda zavedly kontrolu tohoto způsobu komunikace uvedlo 21 procent firem, že má obecnou politiku využívání IM. Dalších19 procent firem instalovalo technologie zabraňující využití IM na pracovištích. 62 procent oslovených firem však jakoukoli politiku v tomto směru postrádá.

První tři měsíce letošního roku přinesly podle objednavatele výše uvedeného výzkumu, softwarové společnosti Akonix Systems, ztrojnásobení počtu virů rozšířených pomocí nástrojů IM. Firmy, které nedokáží IM řídit se navíc vystavují legálním problémům, například v souvislosti s americkým zákonem Sarbannes-Oxley, který od firem obchodujících na území USA požaduje audit klíčových komunikací. Hrozí také riziko soudních pří se zaměstnanci, které ostatní na pracovišti pomlouvali.

-kk-
Zdroj: The Register - britský server věnovaný řízení především IT
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Register
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace