Jak jsem potkal Dava Ulricha

Ondřej Slabý, Coca Cola

Na konci října vystoupila poprvé v České republice jedna z nejvlivnějších světových osobností v oblasti řízení lidských zdrojů, autor konceptu HR business partnerství profesor Dave Ulrich. Na konferenci pořádané společností Institute for International Research s názvem Dave Ulrich Live in Prague představil svůj model hodnoty a kompetencí práce HR. Hovořil o tom, jak transformovat postupy v oblasti řízení lidských zdrojů tak, aby byly v souladu s potřebami zákazníků a staly se nedílnou součástí schopnosti společnosti vytvářet hodnoty pro zaměstnance, zákazníky a investory.

Personální ředitel společnosti Coca-Cola HBC pro Českou republiku a Slovensko Ondřej Slabý, který se konference zúčastnil, se s námi podělil o své zážitky a zkušenosti.

V nedávném rozhovoru pro server HR News jste řekl, že HR business partnerství není trend, ale nutnost. Proto jste se rozhodl navštívit vystoupení Dava Ulricha?

Tak jako existuje pro svět marketingu Philip Kotler nebo pro svět koučinku John Whitmore, máme my komunita zvaná HR svého Dave Ulricha. Každý chce přece jednou vidět na živo zdroje své inspirace.

S jakým očekáváním jste na konferenci šel a do jaké míry se naplnilo?

Musím říci, že jsem si šel jeho vystoupení užít se vším všudy. Těšil jsem se na osobní podání jeho základních myšlenek, nápadů a inspiraci pro další přemýšlení a v neposlední řadě i na pravou americkou přednáškovou show.

Je Dave Ulrich skutečně tak inspirativní osobnost, jak se dozvídáme z odborných zahraničních zdrojů?

Dave Ulrich jednoznačně potvrdil, že jeho „značka“ neztrácí v live podobě nic ze svého lesku. Velice dobře strukturovaná přednáška podložená spoustou konkrétních příkladů nejen ze světa businessu, ale i každodenního rodinného života. Navíc podaná s profesionalitou velice zkušeného řečníka světového formátu.

Za svoji kariéru jsem měl možnost vidět přednášet již několik zvučných jmen. Všichni však byli úspěšní „non HR“ manažeři, obchodníci, finančníci a přicházeli poradit, jak dělat HR lépe. U Dava Ulricha se mi líbí, že se hrdě hlásí ke své HR komunitě a své přednášky koncipuje jako HR odborník.

Jaká myšlenka, která na konferenci zazněla, vás nejvíce oslovila?

To, co mi velice silně rezonuje i několik dní po Ulrichově přednášce, je teze „Outside-in“. Což bych volně přeložil (snad D. Ulrich promine) jako: HR přestaňte být zahleděni sami do sebe, neřešte sami sebe, ale podívejte se na svoji činnost zvenku očima svých externích zákazníků. Jakou přidanou hodnotu můžete prostřednictvím své každodenní práce přinést jim samotným?

A každý, kdo nějakou dobu pracoval v oblasti personalistiky určitě potvrdí, že vytváření vlastních komplikovaných modelů nám jde velice dobře.

Chcete s tímto konceptem Business Partneringu dále pracovat?

Určitě. Myslím, že model Business Partneringu může posilovat a růst jen takovou rychlostí, nakolik budeme schopni ho skutečně provázat s podnikáním organizace samotné. Můžeme mít skvěle provázané organizační struktury, HR vize, mise, strategie, ale pokud vedle „business“ manažerů nebudou stát skutečně rovnocenní HR partneři, budeme navždy u svých „business“ protějšků vzbuzovat snad jen úsměv.

Doporučil byste svým kolegům bližší seznámení s Davem Ulrichem - ať už na konferenci či prostřednictvím jeho odborných knih?

Předpokládám, že se to stává občas každému z nás. Náročné úkoly, závratné pracovní tempo, vytížení hodně přes 100 %, kdy zapomínáme na vlastní „cílený“ rozvoj. A musím říci, že mne Dave Ulrich svým způsobem vyprovokoval k zamyšlení nad tím, jak je pravidelný přísun nových myšlenek nezbytný „restart“ a posun kupředu. Takže doporučil, bez sebemenšího zaváhání.

Profil:

Ondřej Slabý vystudoval pedagogiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. V oblasti HR se pohybuje od roku 1996. Nejprve působil na trhu telekomunikací ve společnostech Eurotel, T–Mobile a Contactel v oblasti HR Training & Development. V roce 2003 následovala pozice HR Managera společnosti GE Money. V roce 2005 nastoupil jako personální ředitel ve společnosti Kimberly-Clark s přímou zodpovědností za Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, v roce 2007 pak jako personální ředitel Kimberly-Clark přesídlil do regionu Švýcarska a Rakouska. Od října 2010 je personálním ředitelem společnosti Coca-Cola HBC pro Českou republiku a Slovensko.

Obsah byl připraven ve spolupráci

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace