Chcete nejlepší lidi? Odměňte je za to, že k vám přijdou

Na trhu práce si dnes mohou vybírat uchazeči o práci, zatímco pozice náborářů a zaměstnavatelů je v tomto směru značně oslabena. Pokud se vám tedy nedaří dostat ty nejlepší kandidáty na pohovory nebo je následně přesvědčit k přijetí vaší nabídky, měli byste zvážit opatření, které se již dávno osvědčilo v marketingu – pobídky. Říkáte si, že nabízet odměny za to, že k vám někdo přijde na pohovor, je přitažené za vlasy? Ne tak docela.

Ján Debnár, Tereza Jungwirthová, Kincentric

Poskytování určitých odměn či výhod za účast na pracovním pohovoru nebo přijetí pracovní nabídky může být pro zaměstnavatele výraznou konkurenční výhodou. Následující tipy publikoval na serveru ERE.net uznávaný poradce v oblasti řízení lidských zdrojů ze Silicon Valley a profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan.

Jak posílit účast na pohovorech

  • Nabídněte účastníkům dárkové poukazy v hodnotě, která pokryje jejich náklady na dopravu na pohovor.
  • Nabídněte vzorky zdarma nebo slevy na vaše produkty.
  • Zaplaťte jídlo. Uspořádejte pohovor u oběda nebo kandidáta pozvěte na oběd po pohovoru.
  • Zajistěte co nejpohodlnější pohovor. Můžete využít videokonferenci v době obědové pauzy kandidáta nebo si domluvit schůzku mimo jeho pracovní dobu.
  • Předem kandidáty informujte, pokud již splňují všechna vámi požadovaná kritéria, aby se nemuseli bát neúspěchu.
  • Zajistěte, aby pohovor místo náboráře nabídl kandidátovi přímo manažer.
  • Kandidátům, kteří v současné době pracují pro někoho jiného, uhraďte náklady na ušlou mzdu způsobené účastí na pohovoru.

Jak zvýšit počet přijatých nabídek

  • Nabídněte bonus ve výši až poloviny měsíčního platu za přijetí pracovní nabídky.
  • Překvapte něčím nečekaným, co jste v nabídce dosud nezmiňovali.
  • Přidělte rozpočet na vzdělávací aktivity v prvním roce práce pro vás.
  • Přidejte do pracovní smlouvy možnost zvýšení platu po určité době (např. půl roce).
  • Seznamte uchazeče s profily jejich budoucích spolupracovníků a zajistěte, aby se tito lidé přímo účastnili pohovorů.
  • Ptejte se, podle jakých kritérií se kandidáti budou rozhodovat, zda přijmou práci u vás, nebo u konkurence. Upravujte proces náboru podle toho, abyste tato kritéria splňovali.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net