Motivujete dostatečně vaše pracovníky v přední linii?

Pandemie COVID-19 ukázala, proč je tak důležité motivovat tyto kriticky důležité pracovníky. Ale děláme to skutečně efektivně?

Ilustrační snímek

Zdravotničtí odborníci, pracovníci poštovních a doručovacích služeb a zaměstnanci obchodů s potravinami a mnozí další – všichni doposud projevili obrovskou odvahu tím, že pokračovali v práci, aby udrželi byznys i fungování země a poskytovali lidem základní služby, bez nichž se neobejdou. Uznání, zejména v těžkých dobách, může mít velký dopad na jejich výkon.

Květnový průzkum amerického O.C. Tanner Institute ukázal, že pracovníci, kteří byli oceňováni během první vlny COVID-19, měli o 47 % vyšší pravděpodobnost vysoké angažovanosti a produktivity a o 43 % vyšší pravděpodobnost, že se budou cítit ve své práci úspěšní.

Úsilí o uznání zdůrazňuje individuální dopad pracovníků. Jedna americká nemocnice v epicentru pandemie například převedla slova poděkování a podpory, která obdržela od pacientů a komunity, v rotující spořiče na obrazovkách počítačů zaměstnanců. Tímto drobným gestem nabídla lidem uznání a zároveň pravidelnou ukázku smysluplnosti jejich práce. Způsobů může být mnoho.

Rozvoj „kultury uznávání“ může pomoci nejen posílit náladu zaměstnanců v těžkých dobách, ale také vytvořit hlubší pouto s pracovníky, které bude trvat i poté, jakmile bude krize překonána.

Zdravotnictví není však jediným odvětvím, jehož zaměstnanci jsou během pandemie vystaveni zvýšenému riziku. Pracovníci obchodu s potravinami jsou během této doby také životně důležití. Například jeden z obchodních řetězců s potravinami vytvořil speciální pamětní brožury ve stylu ročenky, která zachycuje skvělou práci a uznává zaměstnance během této bezprecedentní doby.

Při nabízení odměn zaměstnancům v první linii motivační odborníci vybízejí manažery, aby poskytovali všestranné nabídky, které osloví individuální preference. Poslední věcí, kterou si totiž organizace přeje je, aby se dobře myšlená odměna nebo motivační pobídka minula účinkem a nebyla oceněna. Organizace by si proto měly uvědomit, že každý ze zaměstnanců bude mít jiné preference, což znamená, že efektivní systém odměn by měl nabízet více možností, jak vyhovět příjemci.

To neznamená, že to musí být něco komplikovaného. Například společnost InComm vyvinula program odměn pro významného telekomunikačního poskytovatele, jehož terénní technici museli pracovat během celostátních opatření, aby zajistili funkčnost širokopásmových sítí.

Rozhodla se přispět svým technikům nákupem oběda, zatímco byli v terénu. Výsledný program odměn ocenil 25 000 terénních techniků společnosti 25 dolary týdně distribuovaných prostřednictvím digitálních dárkových karet, které bylo možné uplatnit u téměř 30 značkových restaurací s rychlou obsluhou. Technici si mohli vybrat, kterou dárkovou kartu chtěli prostřednictvím interního portálu.

A co vaše společnost? Jak pečuje o své zaměstnance v přední linii? Pamatujte, že jak se postaráte vy o ně, tak se postarají oni zase o vás nejen v těchto nelehkých časech.

 

 

-bb-

Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine