5 rad manažerům: Jak zvládnout propouštění zaměstnaců

Ilustrační snímek

Propouštění není nic příjemného, zároveň však patří mezi základní manažerské povinnosti. Manažeři nejčastěji chybují v tom, že se snaží propouštění co nejvíce odlidštit. Pokud vaši manažeři potřebují pomoc s tím, jak se rozloučit s některými členy svých týmů, poskytněte jim následující seznam best practices.

1. Udržujte oční kontakt

Propouštěným zaměstnancům se vždy dívejte do očí. Zachovejte maximálně lidský přístup, který si budou pamatovat.

2. Neskrývejte důvody propuštění

Jasně a stručně vysvětlete své důvody. Můžete tím dotyčnému pomoci k úspěšnější kariéře v jiném oboru.

3. Nechovejte se příliš přátelsky

Váš přátelský postoj k propouštěným by neměl zakrýt důvody, proč musejí odejít. Poděkovat za spolupráci je na místě, nikoli však pouze vyzdvihovat přátelství.

4. Zapojte HR

Přizvěte k propouštění zástupce oddělení lidských zdrojů, který seznámí propouštěné s informacemi ohledně odstupného, zákonného pojištění apod.

5. Dejte propouštěným prostor k reakci

Po oznámení výpovědi dejte dotyčnému chvíli na vstřebání informace. Nemá smysl na něj hovořit, dokud si neuvědomí skutečnost. Ani pak se nenechte zatáhnout do diskuse o přílišných detailech. I zde vám může být oporou zástupce oddělení HR.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch