Firemní vzdělávání: Nejnovější nemusí být nejlepší

Ilustrační snímek

V oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců se objevují stále nové trendy. V současné době je to například využití sociálních médií, mobilních technologií, her a stále větší interaktivity. Ne každý trend je však vhodný právě pro vaši organizaci. Nemá smysl implementovat nejnovější technologie, pokud je zaměstnanci nepřijmou nebo vám nedokáží přinést očekávané výsledky.

V době, kdy rozpočty na vzdělávání zaměstnanců klesají, je třeba zachovat pragmatický přístup. Než se rozhodnete pro některý z nejnovějších trendů, držte se následujících čtyř kroků, které publikoval server clomedia.com.

1. Odpovězte si na tři základní otázky

Pro koho je určen váš chystaný vzdělávací program? Jak dobře je propojen se současnými potřebami firmy? Jak se k němu staví koncoví uživatelé?

2. Uvědomte si rozdíl mezi veřejným a firemním vzděláváním

U každého typu vzdělávání je třeba vnímat, jak funguje obecně a jak ve firemním prostředí. Ve firmě musí být každé vzdělávání zaměřené na její konkrétní potřeby.

3. Začněte v malém

Počáteční nadšení bývá velké, často však následuje také velké zklamání. Nové vzdělávací aktivity proto spouštějte nejdříve v malých pilotních skupinách a měřte výsledky.

4. Pamatujte na základy

Byla by velká chyba nahrazovat fungující, léty prověřené základy nejnovějšími trendy jen proto, že jsou momentálně in. Smyslem vzdělávání je rozvíjet lidi tak, jak je to pro ně přirozené.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer