Jak si vybrat personální agenturu

Ilustrační snímek

V České republice působí několik stovek personálních agentur – od poboček velkých mezinárodních společností až po malé lokální agentury. Která je ale ta správná pro vás? Pomoci při rozhodování by vám mohla následující sada otázek, kterou publikoval server Training Magazine. Autorkou těchto otázek je Tracy Streebelová, marketingová ředitelka společnosti Inavero, která patří k předním světovým zpracovatelům průzkumů spokojenosti a zabývá se také průzkumy v oblasti spokojenosti firem s personálními agenturami.

1. Jaké máte zkušenosti s náborem v mém oboru?

Vždy hledejte agenturu, která patří ke klíčovým hráčům ve vašem oboru. Chtějte doklady o tom, že navštěvuje pracovní veletrhy ve vašem oboru a obsazuje pozice u vaší konkurence.

2. Jak měříte spokojenost svých klientů a jakých výsledků dosahujete?

Nespokojte se s několika předloženými referencemi. Požádejte personální agenturu, o které uvažujete, aby vám předložila výsledky měření spokojenosti svých klientů a především, aby vás seznámila s používanou metodologií hodnocení.

3. Jaká byla fluktuace vašich zaměstnanců s posledním roce?

Dávejte si pozor na agentury s vysokou mírou fluktuace. Hledejte dlouhodobé partnery, u nichž se nebude neustále měnit pracovník, který vás bude mít na starosti.

4. Jakou míru spokojenosti vykazují vámi umístění pracovníci?

I v tomto případě požadujte výsledky měření spokojenosti a reference od zaměstnanců, které daná agentura umisťuje u ostatních zaměstnavatelů z vašeho oboru.

5. Na jaké současné trendy na trhu práce mě upozorníte?

Agentura, kterou si vyberete, by vám měla být důvěryhodným poradcem. Již při první schůzce s jejím zástupcem byste se měli dozvědět něco nového z trhu práce.

6. Jste dražší nebo levnější než konkurence?

Důvěryhodná agentura musí umět vysvětlit výši svých cen, ať už je jakákoli. Nehledejte nejlevnější variantu, ale někoho, kdo vám může najít lidi, které byste sami nenašli.

7. Co od nás očekáváte jako od partnera?

Seriózní agentura bude mít jasno v tom, co čeká od svých klientů ve smyslu možnosti zapojit se do jejich firemní kultury.

-kk-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine