Zapomeňte na motivační dopisy

Ilustrační snímek

Motivační dopis je mrtvý. Tuto zprávu nedávno přinesl server Fastcompany.com ve stejnojmenném článku. Ačkoli to na první pohled může být překvapivá zpráva, po krátké úvaze vlastně nikoho nepřekvapí. Většina lidí kopíruje motivační dopisy z volně dostupných internetových šablon a většina náborářů je vůbec nečte. Proč je tedy po uchazečích o práci vyžadovat...

Většina firem používá dnes pro nábor internet. Na jedné straně velmi rychle stoupá rychlost odesílání i objem životopisů, na druhé straně pak firmy chtějí přijímat nové zaměstnance co nejrychleji. Na motivační dopisy zkrátka nezbývá čas. Staly se zastaralou a překonanou součástí náborového procesu.

Smyslem motivačních dopisů bylo ukázat osobní přístup uchazečů k poptávané pozici a zdůraznit další důležité související informace, které se nevešly do životopisu. Náboráři dle těchto informací posuzovali, zda uchazeč zapadne do firemní kultury. Pokud však již motivační dopisy nikdo nechce, jak mohou uchazeči sdělit náborářům tyto informace o sobě? Fastcompany.com doporučuje následující způsoby.

Přidejte do životopisu krátkou sekci nazvanou „Shrnutí“

Tuto sekci umístěte hned v úvodní části životopisu. Měly ji tvořit dvě až tři věty, v nichž popíšete, čím se lišíte od ostatních kandidátů na příslušnou pozici. Více o tom, jak napsat shrnutí, čtěte v článku Shrnutí - základní součást životopisu, která často chybí.

Buďte osobnější

Možná jste slyšeli doporučení neuvádět v životopisu své koníčky a další osobní vlastnosti a aktivity. To však platí jen do určité míry. Pokud se tyto informace týkají nabízené práce a odpovídají kultuře dané firmy, uvádějte je. Můžete zmínit například dobrovolnické aktivity nebo členství v různých organizacích.

Popište konkrétní úspěchy

Ke každé pracovní pozici, kterou uvádíte v životopisu, přidejte několik bodů, v nichž zdůrazníte své největší úspěchy v dané roli. Buďte co nejkonkrétnější, uvádějte čísla, procenta apod.

Odhalte svou tvář na sociálních sítích

Počítejte s tím, že náboráři si vás budou prověřovat na Facebooku, LinkedInu či Twitteru. Podle vašeho chování na sociálních sítích posuzují, zda můžete zapadnout do firemní kultury. Usnadněte jim tedy práci tím, že odkazy na své profily přidáte přímo do životopisu. Můžete také krátce zmínit témata, ke kterým se na jednotlivých sociálních sítích vyjadřujete.

-kk-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company