Benefit je benefitem pouze tehdy, pokud ho tak bere zaměstnanec. Jejich vnímání se během posledních let změnilo

Ztrácíte se ve firemních benefitech? Potřebujete data. Ta ukazují, jak se benefity změnily a jaké jsou současné trendy.

Benefit je benefitem pouze tehdy, pokud ho tak bere zaměstnanec.

Vnímání firemních školek jako benefitu posiluje, u home office je situace opačná.

Benefit firemních školek a dětských skupin, který vedl i v roce 2018, je dnes považován za rozhodný benefit ještě větším množstvím zaměstnanců. Podle letošního průzkumu 64 % zaměstnanců vnímá školky jako rozhodný benefit (a dalších 29 % jako spíše benefit), před čtyřmi roky to bylo 50 %.

Naopak možnost výkonu práce z domu (tzv. home office) v roce 2018 považovalo za rozhodný benefit 40 % zaměstnanců, v současnosti 22 % a speciální volno s náhradou mzdy (sick days / free days) považovalo podle šetření v roce 2018 za rozhodný benefit 33 % zaměstnanců, dnes je to 23 %.

Ne každý benefit je zaměstnanci za benefit považován

U benefitů bohužel často dochází k ztrátě atraktivity v okamžiku, kdy si na ně příliš zvykneme a začneme je považovat za standard. Například dovolenou nad rámec zákona už v současnosti pokládá spíše za samozřejmost 36 % a za úplnou samozřejmost dokonce 45 % zaměstnanců.

Další takovou typickou ukázkou je podpora stravování, která se už stala natolik běžnou a samozřejmou, že ji za benefit považuje jen velmi málo lidí. Stravenkový paušál považují za rozhodný benefit pouze 2 % zaměstnanců a v případě dotovaného stravování (závodní jídelny, stravenky) 6 % zaměstnanců.

Co zaměstnanci stále vnímají spíše jako benefit než samozřejmost, jsou různé firemní sportovní a kulturní akce, dary k výročím a jubileím, příspěvky na soukromé volnočasové aktivity a možnost využívat zvýhodněné tarify na telefony, internetové připojení či energie.

Nejen to vyplývá to z již 17. průzkumu HR Monitor®, který realizovala společnost TREXIMA.