V Googlu mají talent všichni

Ilustrační snímek

Britská profesní organizace personalistů Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) uspořádala v závěru dubna v Londýně další ročník konference a výstavy HRD. HRD 2013 se zaměřila především na koučink, talent managemet a individuální přístup k rozvoji a vzdělávání zaměstnanců. S jedním z nejzajímavějších příspěvků na toto téma vystoupil ředitel vzdělávání a rozvoje společnosti Google Stephan Thoma. Následující metody rozvoje zaměstnanců v Googlu z jeho přednášky publikoval server People Management.

1. Všichni mají talent

Google přistupuje ke každému zaměstnanci s předpokladem, že má určitý talent, který může ve firmě rozvíjet. Pokud by talent neměl, neprošel by přijímacím řízením a oddělení vzdělávání by s ním neztrácelo čas.

2. Není třeba pevné struktury

Google se řídí heslem svého personálního ředitele Laszla Bocka: „Dejte lidem svobodu a překvapí vás.“. Snaží se podporovat přirozený přístup k vzdělávání směrem shora dolů i zdola nahoru.

3. Učení má jméno G2G

Google sází na program interního vzdělávání s názvem Googler to Googler (G2G). Zaměstnanci se vzájemně učí tomu, co umějí nejlépe. Osobně, písemně i prostřednictvím videí na interním YouTube kanálu. Jedním z nejoblíbenějších kurzů jsou „Dovednosti pro přežití ve středověku“.

4. Učení probíhá na vlastních produktech

Zaměstnanci Googlu vždy nejprve sami zkoušejí nové produkty, aktuálně například Google brýle. Při zkoušení produktů vznikají nové nápady nejen na to, jak zlepšovat produkty, ale i v čem se dále rozvíjet na individuální či týmové úrovni.

-kk-

Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management