7 Questions That Must Be Asked Before Announcing Vacancies

7 otázek, které si je třeba položit před vypsáním výběrového řízení

When selecting suitable candidates for a certain position, the HR manager needs to think from the perspective of potential applicants as well. The hiring process is always reciprocal. It is necessary to ask yourself not only why you should hire this or that candidate, but also what is it about the job position you are offering that may attract high-quality applicants. The following seven questions published by the server HR Daily Advisor  may help and  should be considered by any HR manager before offering a vacant position.

  1. Is the position in its current form really needed? Structures change, so before the actual announcement of a vacancy, it is necessary to think about if it would be more effective to change the role of the position. Perhaps the scope should  be widened or narrowed, or maybe it should be canceled altogether.

  2. Does the vacancy have anything to attract a high-quality employee? At this point, it is appropriate to come up with a list of ten reasons why this position would be attractive to a genuine professional. Then, you should try to find examples that support these aspects in your work place. You may find inspiration by communication with current employees.

  3. Will  this particular working environment be welcoming to a new employee? Everybody in the workplace should be ready to welcome a new experienced worker as a respected asset to the team. 

  4. Will I recognize a suitable candidate? This question is central to the very issue of recognizing appropriate applicants. Whatever selective method you use, you must always take into consideration the specific demands of the position you are offering.

  5. Where will we get first-rate employees? The professional potential of most people is usually already recognized by other companies. For this reason, do not confine your search to only the candidates that apply, but also offer the vacancy to the already employed. Only 20% of working people are actively searching for a different job, however, 60% of employed people would accept a better job if it was offered to them.

  6. Will the new worker have a suitable boss? Motivated professionals also needs the type of environment where they can optimize their skills. Determine if the future boss is able to offer this environment.

  7. How to keep  high-quality employees? You should also have a plan to keep the employees you choose in your company into the future.

 -mm-

    7 otázek, které si je třeba položit před vypsáním výběrového řízení

    Při selekci vhodných kandidátů na určitou pracovní pozici musí vždy příslušný HR manažer přemýšlet i z pohledu potenciálních zájemců o dané místo. Proces najímání zaměstnanců je totiž oboustranný – je tedy třeba se ptát nejenom proč přijmout toho či onoho kandidáta, ale také čím může dané pracovní místo nalákat kvalitní zájemce. S tím může pomocí následujích sedm otázek, které zveřejnil server HR Daily Advisor, a které by si měl položit každý manažer lidských zdrojů před tím, než začne nabízet jakoukoliv pracovní pozici.

    1. Je daná pozice v této podobě skutečně potřeba? Struktury se mění a před samotným vypsáním řízení je třeba se zamyslet, zda by nebylo efektivnější úlohu dané pozice změnit, rozšířit nebo zúžit její rozsah, či zda by se nemělo toto místo úplně zrušit.

    2. Má tato pozice čím přilákat kvalitního pracovníka? Zde není od věci přijít se seznamem deseti důvodů, proč by daná pozice měla být atraktivní pro skutečné profesionály, a snažit se tyto aspekty na pracovišti cíleně podporovat. Inspiraci můžete najít v komunikaci se současnými zaměstnanci.

    3. Uvítá dané pracovní prostředí kvalitního pracovníka? Atmosféra na pracovišti by měla být taková, že nového, zkušeného pracovníka by měli všichni vítat a vážit si jej coby podpory současného týmu.

    4. Poznáme vhodného kandidáta? Tato otázka zahrnuje samostatnou problematiku rozpoznání a výběru zaměstnanců. Ať už vyberete jakoukoliv selektivní metodu, berte vždy v potaz konkrétní požadavky vámi vypisované pozice.

    5. Kde seženeme kvalitní pracovníky? Pracovní potenciál mnoha lidí již byl rozpoznán někým jiným – proto se neomezujte pouze na výběr z kandidátů, kteří se přihlásí sami, ale nabízejte pozici i zaměstnaným. Pouze 20% pracujících aktivně hledá jinou práci, 60% zaměstnaných by však přijala lepší práci, pokud by jim byla nabídnuta.

    6. Bude mít nový pracovník vhodného vedoucího? Iniciativní profesionál potřebuje i určitý prostor pro své pole působnosti – ujistěte se, že jeho nadřízený mu případně tento prostor je schopen nabídnout.

    7. Jak si kvalitního zaměstance udržet? Mějte do budoucna i plán na to, jak si vámi vybraného jedince ve vaší společnosti i nadále udržet.

    -mm-

    Zdroj: HR Daily - australský server věnovaný řízení lidských zdrojů
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Daily