Social media and recruiting: Inspiration from marketing

Sociální média a nábor: Inspirace z marketingu

Social media are very quickly becoming a standard part of recruiting. However, it is marketers who have the most experience with this communication channel, which is why we should use them as our inspiration. Practical recommendations for taking advantage of the marketers’ experience in recruiting via social networks were brought by recruitingtrends.com.

1. Get permission to send your messages

Use the same principle you use when, for example, you offer discount vouchers on your website to those who register there and give you their email address. Always offer visitors of your social network site the possibility to register for free for your mailing list or for your talent community. In addition to the community itself, also offer various practical career management recommendations. Regularly send out a newsletter with news.

2. Build your community

It’s not enough to just publish your job openings on social networks. Good marketers know how to engage their target group in active communication. Organize contests, share funny videos, ask all kinds of questions... Create a calendar in which you’ll plan regular updates of your contributions on social networks.

3. Offer solutions to their problems

Write down a list of the problems that your ideal potential employees must currently face. Then regularly present your suggestions for handling these problems in your contributions on social networks. Also try incorporating these suggestions directly into the job offers.

4. Support curiosity

Curiosity is a strong emotion that will keep bringing potential employees back to you. That’s why on social networks you need to create descriptions of job openings that also include a more detailed description on your website. Come up with questions where the candidates will have to search your company’s history for the answers. Try to stimulate curiosity by specifying who should not apply, such as “Do not apply for this position if you are happy where you are, don’t have a passion for….”

-kk-

    Sociální média a nábor: Inspirace z marketingu

    Sociální média se velmi rychle stávají běžnou součástí náboru. Největší zkušenosti s tímto komunikačním kanálem však mají marketéři, a proto bychom se měli inspirovat právě u nich. Praktická doporučení, jak využít zkušenosti marketérů při náboru prostřednictvím sociálních sítí, přinesl server recruitingtrends.com.

    1. Získejte souhlas se zasíláním vašich zpráv

    Využijte stejný princip, jako když na vašem webu nabízíte například poukazy na slevu těm, kteří se na vašich stránkách zaregistrují a dají vám k dispozici svou e-mailovou adresu. Návštěvníkům vaší stránky na sociálních sítích vždy nabízejte možnost, aby se zdarma přihlásili do vašeho mailing listu nebo do vaší talentové komunity. Kromě samotné komunity nabízejte také různá praktická doporučení, jak řídit kariéru. Pravidelně rozesílejte newsletter s novinkami.

    2. Budujte svou komunitu

    Samotné zveřejňování volných pracovních pozic na sociálních sítích nestačí. Dobrý marketér umí zapojit svou cílovou skupinu do aktivní komunikace. Pořádejte soutěže, sdílejte veselá videa, ptejte se na různé otázky... Vytvořte si kalendář, do něhož si naplánujete pravidelnou aktualizaci vašich příspěvků na sociálních sítích.

    3. Nabízejte řešení jejich problémů

    Sepište si seznam problémů, kterým musí v současné době čelit vaši ideální potenciální zaměstnanci. Návrhy na řešení těchto problémů pak pravidelně předkládejte ve svých příspěvcích na sociálních sítích. Snažte se je také zakomponovat přímo do nabídek volných pracovních míst.

    4. Podporujte zvědavost

    Zvědavost je silná emoce, která bude přivádět potenciální zaměstnance stále zpět k vám. Vytvářejte proto na sociálních sítích popisy volných pracovních pozic, jejichž součástí bude bližší popis na vašich webových stránkách. Vymýšlejte otázky, pro které budou zájemci muset hledat odpovědi v historii vaší firmy. Zkuste vzbudit zvědavost tím, že specifikujete, kdo by se neměl hlásit, např: „Nehlaste se na tuto pozici, pokud jste spokojení tam, kde jste, a nemáte nadšení pro...“.

    -kk-

    Zdroj: Recruiting Trends - novinky a analýzy ze světa náboru