4 steps to a closer partnership of HR and business

4 kroky k užšímu partnerství HR a byznysu

In recent years, there has been much discussion in HR about the concept of business partnership, often also referred to as "strategic" business partnership. Basically human resources want to be included in the discussions or debates at the level of top management about the future development of the company. Most importantly they want their opinions heard and included in decision making. Erika Andersen published an interesting view on this phenomenon on Forbes.com. This popular blogger, coach and author of several successful books on leadership and people management advises HR not to try force their way in.

"This never works long-term. People will simply “forget” to invite you to meetings, or pointedly ignore you at the meetings you do attend," says Andersen. She adds that the best way to be treated as a strategic partner is to think and act as a strategic partner. You cannot build good reputation in a day. Andersen recommends to start with following four steps.

Understand your company's business

You need to know what drives your business forward, and how all the parts of the company work as a whole. You must also understand your business strengths and weaknesses and how they compared to your competition. You must be also be able to present your views.

Think out of the HR box

You must try to understand the needs of your company as a whole, not only in terms of HR. Take a step back and try to see other departments needs that might be in conflict with the needs of HR.

Help your managers

Talking is important, but it is more important to offer help. Your primary task is to help managers, and all employees via their managers, meet their goals. So focus on ways you can facilitate the work of managers. Then let the results of your work speak for themselves.

Listen

Lead with your ears in all situations. Ask questions, be curious about what people tell you. People appreciate someone who listens to them.

Erika Andersen's last book can be viewed and ordered through the online store Amazon.com here: Leading So People Will Follow.

-kk-

    4 kroky k užšímu partnerství HR a byznysu

    V posledních letech se v HR hodně mluví o tzv. business partnerství, k němuž se ještě většinou dodává přívlastek „strategické“. V zásadě jde o to, aby se lidské zdroje mohly zapojit do debaty o budoucím vývoji firmy na úrovni jejího nejvyššího vedení a hlavně, aby jim v této debatě bylo nasloucháno. Zajímavým způsobem se nad tímto fenoménem pozastavuje Erika Andersenová na serveru Forbes.com. Tato populární blogerka, koučka a autorka několika úspěšných knih o leadershipu a řízení lidí, radí HR necpat se nahoru násilím.

    „Nikdy to nebude fungovat dlouhodobě. Budou se jednoduše pořádat porady a vás zapomenou pozvat nebo vás budou ignorovat, když přijdete,“ píše Andersenová. Dodává, že nejlepší způsob, jak se dosáhnou toho, aby s vámi zacházeli jako se strategickým partnerem, je přemýšlet a jednat jako strategický partner. Dobrá pověst se nevybuduje ze dne na den. Doporučuje začít následujícími čtyřmi kroky.

    Naučte se rozumět byznysu firmy

    Musíte vědět, co pohání vaši firmu kupředu, jak fungují všechny její součásti. Musíte také znát konkurenci a rozumět tomu, v čem je vaše firma lepší nebo horší. A musíte o tom všem umět mluvit.

    Vystupte z úzkého pohledu HR

    Musíte také umět vnímat potřeby vaší firmy celkově, nejen z pohledu HR. Udělejte krok zpět a zkuste vnímat především potřeby, které jsou v rozporu s potřebami HR.

    Pomáhejte manažerům

    Mluvit je důležité, ale ještě důležitější je pomáhat. Vaším úkolem je pomáhat manažerům a jejich prostřednictvím všem zaměstnancům plnit jejich cíle. Zaměřte se proto na způsoby, jak ulehčit práci manažerům a nechte za sebe mluvit výsledky své práce.

    Naslouchejte

    Při všech výše uvedených krocích používejte své uši. Buďte zvědaví a ptejte se na to, co slyšíte. Lidé si dobře všimnou, kdo jim naslouchá.

    Poslední knihu Eriky Andersenové si můžete prohlédnout a objednat prostřednictvím internetového obchodu Amazon.com zde: Leading So People Will Follow.

    -kk-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com