How to convince top management that a company social network is a good idea

Jak získat nejvyšší vedení pro myšlenku firemní sociální sítě

Would you like to implement an internal social network in your company, but your company’s top management does not like the idea? Then read the following tips brought by hrcommunication.com for convincing them.

1. Emphasize that a social network will facilitate top management’s communication with employees

An internal social network will allow the most senior managers to exit from their current isolation and participate in real direct communication with employees.

2. Show how a social network can help meet business goals

You have to demonstrate the business value of your proposal. Together with potential suppliers prepare case studies and show what results other companies are achieving with the help of internal social networks.

3. Make usage of the social network mandatory

Your company’s top management will probably be afraid that employees will just waste time on the social network. That is why you need to show them that you know how to prevent this. Include mandatory use of the internal social network among the items that you evaluate in your regular employee performance assessments.

4. Find a top management visionary who will support you

Search especially among the newest top managers who are not afraid to try something new. The more support you get, the better.

5. Try a pilot project and make sure the top managers are actively involved

Show that you are taking your initiative seriously and that is why you want to involve the senior managers. If employees are to get involved, they need to see interest from above. Propose a pilot project in which one or more senior managers will follow employee discussions and be actively involved in the handling of various situations.

-kk-

    Jak získat nejvyšší vedení pro myšlenku firemní sociální sítě

    Chtěli byste ve vaší firmě zavést interní sociální síť, ale vaši nejvyšší představitelé se k tomu nestaví souhlasně? Pak si přečtěte následující tipy serveru hrcommunication.com, jak je přesvědčit.

    1. Zdůrazněte, že sociální síť usnadní kontakt nejvyšších manažerů se zaměstnanci

    Nejvyšší manažeři získají díky interní sociální síti možnost vystoupit ze své dosavadní izolace a účastnit se reálné přímé komunikace se zaměstnanci.

    2. Ukažte, jak sociální síť pomůže plnit obchodní cíle

    Musíte ukázat obchodní hodnotu svého návrhu. Spolu s možnými dodavateli řešení připravte případové studie a ukažte, jakých výsledků dosahují díky interní sociální síti jiné firmy.

    3. Prosazujte povinné používání sociální sítě

    Vaši vedoucí představitelé se pravděpodobně budou obávat, že zaměstnanci budou na sociální síti jen ztrácet čas. Ukažte jim proto, že víte, jak tomu předejít. Začleňte povinné používání interní sociální sítě mezi položky, které hodnotíte v rámci pravidelného vyhodnocování výkonnosti zaměstnanců.

    4. Najděte si vysoce postaveného vizionáře, který vás podpoří

    Hledejte především mezi novými vyššími manažery, kteří se nebojí vyzkoušet něco nového. Čím vyšší podporu získáte, tím lépe.

    5. Vyzkoušejte pilotní projekt s aktivním zapojením nejvyšších manažerů

    Ukažte, že berete svou iniciativu vážně, a proto chcete zapojit nejvyšší manažery. Mají-li se zaměstnanci zapojit, potřebují vidět zájem shora. Navrhněte pilotní projekt, v němž se bude někdo z nejvyšších manažerů sledovat diskuse zaměstnanců a aktivně se zapojovat do řešení různých situací.

    -kk-

    Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication