How to spot a quality candidate for a sales position using their CV

Jak podle životopisu poznat kvalitního kandidáta na obchodní pozici

Are you choosing a new sales representative? Are you trying to fill a position for which an excellent business mind and sales attitude are a must? Even if you can get to know a candidate better at a face-to-face interview, it is useful to be able to recognise a good potential salesperson just on the basis of their CV. Here are some tips on how to use an applicant's CV to detect whether they might possess good sales skills.

Specific successes listed

A good salesperson wants to show their biggest successes, which is why they mention them in their CV. See whether the candidate states particular successes they have achieved in the relevant position.

Brevity and good structure

According to Forbes, a good sales representative must be able to express themselves clearly yet briefly. The CV of a good businessperson is thus easy to understand, it is structured in a simple and organised way and it does not contain any factual errors or typos.

No clichés

In the same way that worn-out, hackneyed phrases should not be used in selling, nor should they appear in a CV. Someone with a business mindset simply knows how to sell themselves on paper and they also know they cannot achieve this with well-worn clichés.

Inclination towards one single goal

A good salesperson knows what they want and their CV suggests a straightforward career development, supported by a clear vision and long-term effort. Focused progressions and no deviations from long-term aims are signs of a goal-oriented person.

Personalisation of the CV according to the offered position

Anything which shows the given candidate has finetuned their CV according to the needs and requirements of your company is a sign that the candidate is willing to spend time on individual adjustments and thus might also have an individual approach to your company's clients.

 

-mm-

    Jak podle životopisu poznat kvalitního kandidáta na obchodní pozici

    Vybíráte nového obchodního zástupce? Snažíte se obsadit pozici, kde je nutné mít vynikající obchodní smýšlení a prodejní přístup? I když dotyčného uchazeče poznáte blíže až na osobním pohovoru, určitě se vám bude hodit vědět, jak už ze samotného životopisu poznat, jestli má dotyčný uchazeč dobrý obchodní potenciál nebo ne. Zde je několik tipů, jak podle CV daného kandidáta rozpoznat, že by se mohlo jednat o uchazeče s prodejními vlohy.

    Seznam konkrétních úspěchů

    Dobrý obchodník chce ukázat své největší úspěchy, a proto je zmíní i ve svém CV. Dívejte se proto, jestli u popisu práce daný kandidát uvádí i dílčí úspěchy, kterých v dané pozici dosáhl.

    Stručnost a strukturovanost

    Podle Forbesu se musí umět dobrý prodejce jasně, ale zároveň úsporně vyjadřovat. CV dobrého obchodníka je tedy lehce srozumitelné, jednoduše a přehledně strukturované a zároveň neobsahuje žádné faktické chyby ani překlepy.

    Žádné otřepané fráze

    Stejně jako se nesmí v prodeji používat otřepaná klišé a ohrané fráze, tak by neměly být používány ani v CV. Člověk s obchodním smýšlením se zkrátka umí na papíře dobře prodat a ví, že toho nelze dosáhnout za pomocí příliš obehraných klišé.

    Inklinace směrem k jednomu cíli

    Skvělý prodejce ví, co chce, a z jeho CV je tak patrný přímočarý vývoj, podpořený jasnou vizí a dlouhodobým úsilím. Soustředěná progrese a absence odklonů od dlouhodobých cílů jsou znakem člověka orientovaného na výsledek.

    Úprava CV podle potřeb dané pozice

    Jakékoliv znaky, že daný kandidát své CV upravil podle potřeb a požadavků vaší firmy, značí, že je ochoten věnovat čas individuálním úpravám a že by tedy mohl mít i individuální přístup ke klientům vaší firmy.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com