The human resources department is often (unfortunately) perceived by company management as a mere support team handling the necessary agenda and administrative tasks related to employment. HR teams not regarded by those above them as equal partners in shaping business strategy and people management typically face significant challenges when trying to promote their ideas and proposals. Here are five tips on how HR people can more effectively promote their interests, proposals and initiatives, and in the long run become a respected and legitimate strategic partner in the running of the company.
These tips were published on HRMorning.com.
Offer a quantifiable business impact for HR and employee development proposals
Company management listens to numbers and business outcomes. This means any proposed change must be linked to concrete figures which demonstrate its impact on company performance. These may include long term projections; however, the more specific and persuasive you are when presenting the numbers, the better.
Use specific data, metrics and evidence
Avoid vague terminology. Don't rely on management automatically understanding the importance of certain concepts that are considered crucial within HR. Speak like businesspeople and support your proposals with concrete data and measurable indicators.
Ensure your proposals align with company priorities
Your HR strategies and proposals should always be aligned with the company’s values and long-term strategic goals. If these concepts are in conflict, your proposals will be difficult to push through.
Give examples from the industry or your competitors
Refer to examples from other companies. Explain to management that certain practices you are promoting have already become the norm. Clarify why this is the case and what the consequences could be if your company were to miss the boat.
Work long term to convince management of the importance of your employer brand
The employer brand is something most company executives do not spend much time thinking about. Yet it is crucial for attracting capable and promising talent, without which a company may stagnate in the long run. Your long-term goal should be to convince leadership that employer branding deserves the same level of attention as financial performance.
-mm-
5 tipů, jak mohou HR oddělení u managementu firmy prosadit své návrhy
Personální oddělení bývá (bohužel) managementem firmy často vnímáno pouze jako podpůrný tým, který zajišťuje hlavně nutnou agendu a administrativu spojenou se zaměstnáváním pracovníků. Ta HR oddělení, která fungují pod vedením, které je nevnímá jako rovnocenné partnery při rozhodování o firemních strategiích a o people managementu, to pak mají těžké při prosazování svých návrhů a nápadů. Zde je pět tipů, jak mohou zástupci HR oddělení lépe a efektivněji prosazovat své zájmy, návrhy a nápady u vedení firem a jak se mohou dlouhodobě stát skutečně důstojným a uznávaným strategickým partnerem ve vedení firem.
Tyto tipy uvedl web HRMorning.com.
U svých návrhů z oblasti HR nebo rozvoje zaměstnanců uvádějte i kvantifikovatelný dopad na byznys firmy
Vedení firem slyší na čísla a pozitivní dopad na byznys. Změny, které navrhujete, je proto nutné vždy vztáhnout pomocí konkrétních čísel na finanční výsledky firmy. Může se samozřejmě jednat i o dlouhodobý výhled. Nicméně čím konkrétnější a přesvědčivější v prezentaci čísel budete, tím lépe.
Využívejte konkrétní data, metriky a důkazy
Nepoužívejte vágní terminologii. A nespoléhejte se na to, že vedení firmy je si vědomo důležitosti některých věcí, které jsou v rámci HR vnímány jako klíčové. Mluvte jako byznysmeni a dokazujte správnost vašich návrhů tím, že budete uvádět konkrétní data a metriky.
Pamatujte, že vaše návrhy musí souznět s firemními prioritami
Vaše HR strategie a návrhy by vždy měly být v souladu s firemní hodnotami a s dlouhodobou firemní strategií. Pokud budou tyto koncepty v rozporu, jen těžko budete své návrhy prosazovat.
Uvádějte příklady z oboru nebo u vašich konkurentů
Uvádějte příklady ostatních firem. Vysvětlete vedení, že určité věci, které prosazujete, už jsou považovány za standard, a vysvětlete, proč tomu tak je a co se stane, když vám takříkajíc ujede vlak.
Dlouhodobě se snažte vedení firmy přesvědčit o důležitosti vaší značky zaměstnavatele
Firemní značka zaměstnavatele je něco, nad čím většina manažerů firem mnoho nepřemýšlí. Přitom je nutné, aby firma byla atraktivní pro perspektivní a schopné talenty, jinak dlouhodobě zakrní. Vaším dlouhodobým cílem by proto mělo být vedení frmy přesvědčit o tom, že značce zaměstnavatele by mělo věnovat stejnou pozornost jako finančním výsledkům firmy.
-mm-