E-learningový program může být bezesporu efektivní a levnou náhradou školení ve třídě, pokud však není implementován správně, může být také obrovskou ztrátou času a peněz. Organizace by neměly zavádět „e-learning pro e-learning“ – musí přesně vědět, co od něj očekávají. Článek přináší příklady tří organizací, kterým se podařilo implementovat e-learningové řešení k plné spokojenosti.
Poradenská firma Maher and Maher z New Jersey doporučuje, aby firmy nejprve podrobně zjistily, co jednotlivá oddělení potřebují a jaké vzdělávací prostředky jsou k dispozici. Je nutné brát v úvahu i cíle společnosti. Nejlepší je celou záležitost konzultovat přímo s vedoucími jednotlivých oddělení.
I když máme ten správný obsah a cílové příjemce, neobejdeme se bez podpory „shora“. Vyšší manažeři musí udělat e-learningu mezi zaměstnanci patřičnou reklamu. Zaměstnanci tak vidí, že se nejedná pouze o výmysl oddělení lidských zdrojů, ale o strategickou nutnost. Další vývoj kurzů by měl být postupný – nejprve jen v jednom oddělení a poté krok po kroku rozšiřovat do dalších částí společnosti.
Article source Workforce.com - website focused on HRM