Zachrání nás vozidla s hybridním pohonem?

I průměrní spotřebitelé se již přidávají k celebritám a pořizují si hybridní vozidlo, poháněné alternativními pohony.

Toyota plánuje již v dohledné době prodat ročně přes jeden milion hybridů. Aby vyhověla vzrůstající poptávce, zvýšila v roce 2005 výrobu svého vozu Prius. Prodej těchto aut se od roku 2000 každý rok zdvojnásobil. Přesto pro loňský rok představuje pouhých 1,2 % z prodaných aut.

Hybrid pro každého

Odborníci očekávají, že se do roku 2012 zvýší prodej hybridů ze současných 212 000 v roce 2005 na 780 000. I tak to pak ale budou jen 4,2 % z celkového trhu. Jedno z vysvětlení pro tak malý vzestup je neschopnost výrobců udržet tempo s poptávkou.

Kdo ušetří?

Další důvod, proč budou hybridní automobily jen pomalu získávat na popularitě, je jejich cena. To, zda jejich majitelé dokáží velkou počáteční investici vyrovnat snížením provozních nákladů, záleží na modelu a na tom, jak dlouho jej budou vlastnit.

Zachrání Zemi?

S dobrým designem mohou snížit znečištění až o 90 % i více v porovnání s konvenčními vozidly. Ne všechny hybridní modely jsou ale stejně šetrné k životnímu prostředí.

Nejen „zelená“ jízda

Hybrid s kombinací elektrického a benzinového pohonu je jen jednou z mnoha alternativ designů těchto vozů. Byly vyvinuty i automobily, které mají různé variace pohonných systémů využívající například bionaftu, ethanol, vodík, dokonce recyklovaný tuk na smažení.

-av-
Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers
Read more articles from Fast Company