Pojďte, pane, budeme si hrát ...třeba na ředitele

Před časem jsme informovali o tom, jak některé společnosti využívají k oživení výcviku zaměstnanců hraní her. Ale hry nejsou jediným způsobem, jak okořenit nezáživné školení. Společnosti nyní zkouší moc fikce využitím počítačových simulací, ve kterých účastníci hrají role výkonného ředitele, nového produktového manažera nebo obchodního zástupce. Zatímco hry zlepšují výcvik motivováním žáků k dokončení kurzu, příznivci simulací tvrdí, že tato forma výcviku je efektivnější díky napodobování způsobu, jakým se lidé učí nejlépe – využití znalostí v praxi. Podle jedné studie si lidé, kteří se učí praktickým prováděním, zapamatují a uchovají 75 % naučených informací, v porovnání s 5 % z toho, co slyší, a 10 % toho, co si přečtou. Výcvikové simulace nejsou ničím novým. Astronauti a piloti tryskových letadel se učí už léta v důmyslných letových simulátorech.

Zvyšující se počet podniků využívá simulace hraní rolí k naučení takových „soft skills“, jako je prodej po telefonu, telefonování obecně pro call centra nebo řízení zaměstnanců. Některé simulace využívají animaci, zvuk a video ke vtažení žáků do trojrozměrného prostředí, ale většina je jako klasické počítačové hry, kde se účastník pohybuje sérií situací prostřednictvím odpovědí na dotazy na další způsob jednání. Osoby jsou reprezentovány fotografiemi, krátkými video-ukázkami nebo animací. Simulace podle odborníků fungují, umístí zaměstnance v umělém prostředí, kde nemůže chybovat (chyby lze napravit opakováním) a nenásleduje žádný skutečný trest.

-ba-

Article source Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Read more articles from Career Journal