Nahý pátek: HR, nebo PR?

Reklamní agentura Onebestway z britského Newcastlu přišla s neotřelým nápadem, jak odstranit komunikační bariéry mezi svými zaměstnanci. V rámci tzv. nahého pátku vyzvala své lidi, aby přišli do práce, jak je bůh stvořil.

Ředitel firmy Michael Owen přišel na tento nápad ve spolupráci s psychologem Davidem Taylorem, který se zabývá psychologií na pracovištích. Nahota měla posloužit jako prostředek k podpoře důvěry a sebevědomí pracovníků.

Owen i jeho zaměstnanci (ve věku od 25 do 40 let) s projektem upřímně souhlasili. Nahé při práci je pak ještě natáčela televizní stanice Virgin 1. „Jsme kreativní agentura," komentuje výsledky projektu Owen. „I když jsme to z části udělali kvůli publicitě, komunikace mezi zaměstnanci se skutečně zrychlila. Bariéry padly a jako tým jsme nyní stmelenější. Nedovolil bych si tuto akci, kdyby někdo z týmu nesouhlasil."

Psycholog Rob Yeung, kterého oslovil HR Magazine, však není o motivační hodnotě nahoty na pracovišti přesvědčen. Nevidí v ní dlouhodobé účinky. Více než dobrou HR iniciativu považuje tento projekt za odvážené PR. Domnívá se, že velká firma by si to ani nemohla dovolit - nejen z morálních, ale i legálních důvodů.

-kk-

Article source HR Magazine - a leading British magazine and website focused on HR
Read more articles from HR Magazine