Jak vypadají skutečně efektivní porady?

V mnoha firmách jsou porady stále synonymem zbytečnosti, nudy a ztraceného času. Přitom to tak být nemusí - stačí se ale držet několika základních rad. Ať už chcete dát z pozice HR manažera vedoucím týmů rady, jak vést porady, nebo chcete zefektivnit vámi organizované meetingy, bude se vám hodit několik následujících rad, jak na to.

Ilustrační snímek

Porady zbytečně neprotahujte

Podle serveru HR Morning musí být porady krátké a stručné. Tříhodinová setkání zkrátka nejsou efektivní a lidé ani po tak dlouhou dobu neudrží pozornost, i když poradu proložíte přestávkami. Věnujte se několika základním klíčovým tématům a nesnažte se během jedné porady vyřešit všechny neduhy vaší společnosti.

Nesoustřeďte se jen na negativa

Mnoho porad sklouzává k tomu, že se řeší akorát problémy. Na tom není samo o sobě nic špatného, ovšem pouze pokud jsou problémy vyváženy naopak i chválou efektivních praktik a dobře odvedené práce. Soustřeďte se tedy během porad nejenom na negativa, ale i pozitiva.

Pozvěte jen relevantní účastníky

Porady často vypadají tak, že na nich většina lidí sedí zbytečně, protože se jich probíraná témata nijak nedotýkají. Zvěte na ranní porady jen ty lidi, kterých se porada skutečně týká.

Pojměte poradu jako dialog

Porady by neměly být monologem, spíše interaktivním brainstormingem, ve kterém jednotliví lidé mohou říkat, co chtějí. Organizátor porady by měl naslouchat podnětům ostatních účastníků, protože mnohdy mohou mít zajímavé vhledy do různých problematik, a porady se tak díky aktivní interakci stávají pro všechny zúčastněné zajímavější.

 

-mm-

Zdroj: HR Morning - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Morning