Nábor netestuje jen uchazeče

Nejen uchazeči o zaměstnání jsou pod drobnohledem v rámci přijímacího procesu. I náboráři riskují. Konkrétně to, že ztratí případné kvalitní pracovníky, které by mohli v budoucnosti potřebovat. Mohou také přijít o zákazníky a poškodit si svůj pracně vydobytý PR obraz.

S potenciálními zaměstnanci je třeba zacházet opatrně, přestože se neukážou jako vhodní kandidáti na pozici, kterou právě obsazujete. Mohou totiž být ideální pro některou z budoucích volných pozic ve vaší firmě. Uchazeč s dobrými zkušenostmi z náboru má mnohem větší tendenci ucházet se o místo u vás, i když mu to napoprvé nevyšlo.

Uchazeči často uvádějí jako běžnou praxi, že pokud nejsou vybráni, nedostává se jim dostatečně zpětné vazby nebo dokonce žádné odpovědi. Odradí je také matoucí popis práce, nejasné informace nebo viditelná nepravda o platu a benefitech nebo když jim neumožníte, aby se ucházeli o některou z paralelně nabízených pozic.

Od firem, s nimiž mají tuto zkušenost, pak nechtějí kupovat jejich produkty nebo využívat jejich služby. Navíc se se svou zkušeností pochlubí rodině a známým, což může vaši firmu poškodit. V dnešní době Internetu mají k tomu ještě více příležitostí a prostoru. Například blogy jsou ideálním místem pro rozzlobené uchazeče, kteří chtějí ventilovat svou frustraci. Číst je mohou stovky lidí. A to není málo, když si představíte, že na komunitních serverech mohou mít uživatelé tisíce on-line přátel.

-kk-
Article source HR Zone - British website focused on HR
Read more articles from HR Zone