Tento text vychází z článku na webu CareerBuilder.
Tři věci, co dělat
- Buďte autentičtí. Nesnažte se nikoho kopírovat. Snažte se vymyslet takové způsoby zpříjemnění pracoviště, které odpovídají vaší firemní kultuře a preferencím zaměstnanců.
- Berte v potaz skutečné potřeby a preference zaměstnanců. Zamyslete se nad tím, v čem jsou vaši zaměstnanci jedineční a co skutečně potřebují. A na základě těchto zjištění pak postupujte.
- Mějte na paměti, že různí pracovníci mají různé přístupy a priority. Možná máte tendenci naslouchat těm nejhlasitějším pracovníkům. Je nutné si ale uvědomit, že pracovní kolektivy jsou heterogenní, že každý má jiné potřeby a priority a že způsob, jakým činíte vaše pracoviště komfortnějším, by měl vyhovovat všem.
Tři věci, co nedělat
- Nikoho do ničeho nenuťte. Společné snídaně v práci nebo veřejné předávání cen pro nejlepšího zaměstnance jsou příklady aktivit, které mohou být pro někoho stimulující a motivační, pro někoho noční můrou. Nikoho do ničeho nenuťte a ideálně všechny benefity, které mají život pracovníkům zpříjemnit, nechte na dobrovolné bázi.
- Nepracujte s domněnkou, že co funguje jinde, musí nutně fungovat i u vás. Opět se vracíme k tomu, že je nutné respektovat specifické potřeby vaší firmy a jejích zaměstnanců. To, co funguje například v jiné firmě, se tak u vás může setkat s velkým neúspěchem.
- Nezpříjemňujte pracoviště na úkor základních priorit a potřeb zaměstnanců. Pokud by například benefity, které kvůli zpříjemnění pracoviště zavedete, měly znamenat, že pracovníci dostanou menší odměny, tak je raději nezavádějte. Mějte na paměti hlavní důvody, proč lidé do práce vůbec chodí, a nedělejte žádné kroky na úkor těchto priorit.
-mm-