Deloitte nechá uchazeče sestavit si dreamjob. HR kampaní od DFMG posouvá dynamiku náborů

Najít svůj dreamjob je dlouhá a strastiplná cesta. Anebo taky ne. Deloitte teď dvěma uchazečům nabízí místo snů, na kterém si práci s nadstandardními benefity poskládají přesně podle svých představ. Dvouměsíční HR kampaň připravil ve spolupráci s agenturou DFMG.

Illustration

Nabídnout uchazečům o práci skutečný dreamjob má svá úskalí. Třeba to, že pro každého z nich vypadá práce snů jinak. Deloitte proto svou novou HR kampaň vytvořenou ve spolupráci s Digital First Marketing Group (DFMG) pojal jako dialog, ve kterém se ptá na představy mladých lidí o jejich dreamjobu a nabízí inspiraci těm, kteří o podobné věci dosud nepřemýšleli. Značka cílí na čerstvé absolventy a mladé talenty nejen z ekonomicky zaměřených vysokých škol, ale také z technických oborů, oblasti IT nebo právnických fakult.

V mnoha oblastech jsme na trhu trendsetter a dali jsme si ambici pokusit se o to i v oblasti náboru. Nechceme tedy jen nabízet volné pozice a říkat, kdo co má dělat. Chceme s mladší generací mluvit, učit se od ní, a na základě toho přistupovat ke konkrétním změnám. Věříme, že to obohatí jak mladé talenty, tak i nás,” říká Jiří Vávra, šéf inovační platformy Deloitte NEXT.

Náborové kampaně jsou i v dnešní době stále plné klišé a prázdných slibů prokládaných fotkami z fotobanky. Současní absolventi jsou sebevědomí a přichází na pohovory jako rovnocenní partneři. Zásadně se proto změnil význam slova uchazeč. Ten se dnes neuchází o práci, ale naopak vyspělá firma se uchází o partnerství s ním. Je tedy nutné nemít náborovou kampaň, ale vést náborový dialog,” doplňuje Tomáš Jindříšek, Managing Partner DFMG.

S nedostatkem lidí se potýká velká část zaměstnavatelů a zájem uchazečů nemají zaručeny ani firmy, které dříve v této oblasti dominovaly. Deloitte investuje do inovací a intenzivně se zabývá tématem, jak vyladit pracovní prostředí. Nedávno otevřel moderní kanceláře v Praze, výrazně rozšiřuje pole své působnosti a zapojuje nové technologie. Navzdory tomu vyplynulo z firemního výzkumu, že studenti v převážné většině vyhledávají jiné příležitosti a značka Deloitte, částečně vinou nejasných představ o náplni práce a atmosféře ve firmě, svou atraktivitu ztrácí. Právě na tuto skutečnost reaguje soutěž, která je středobodem nové HR kampaně.

Na webu jsmedeloitte.cz tak firma nabízí na půl roku dvě místa, na kterých si výherci sestaví pracovní náplň přesně podle svých představ. K tomu dostanou šanci působit na pobočce v zahraničí, VIP mentoring od specialistů z firmy, vlastní služební auto nebo mobil a MacBook. Podobné benefity navíc nemíří jen na nové uchazeče, ale mají je možnost získat i lidé uvnitř firmy.

Deloitte se na vizuálech nebo ve videu studentů a čerstvých absolventů ptá, zda je láká cestování, práce pro několik top značek najednou nebo třeba střídání různých prací a objevování toho, co je baví. „Univerzální odpověď na to, jak vypadá dreamjob, neexistuje. Proto jsme chtěli v první fázi nechat mluvit samotnou cílovou skupinu a ukázat možnosti toho, jak mladí lidé o své práci snů přemýšlejí z hlediska jejího smyslu i materiálního zabezpečení. Další fáze kampaně pak nabízejí odpověď, tedy možnost sestavit si svůj dreamjob v Deloitte,“ vysvětluje Vojtěch Raiman, kreativní ředitel DFMG.

Kampaň potrvá do 22. srpna 2022. Ani uchazeči, kteří se přihlásí do soutěže a nevyhrají, ale nepřijdou zkrátka. Deloitte chystá vytvoření speciálního týmu, který bude mít za úkol firmu inovovat zevnitř, a s účastí na tomto projektu se chystá oslovit právě účastníky soutěže.