Jak se přestat strachovat a stresovat z práce

- Převezměte kontrolu. Naučte se akceptovat to, co nemůžete změnit a věnovat se tomu, co můžete.

- Řiďte očekávání. S kolegy i klienty si stanovte jasné cíle, ale mějte na paměti i to, že se mohou změnit. Jakmile začnete čelit nereálným termínům nebo požadavkům, zhodnoťte situaci. Nenechávejte si své obavy pro sebe a komunikujte se svým týmem.

- Jděte k podstatě. Zeptejte se sami sebe, v čem je skutečný problém. Pokud se obáváte ranní porady, jde spíše o váš vztah s klientem, nebo o strach ze skutečného selhání? Až když pochopíte příčiny svého strachu, můžete s nimi něco dělat.

- Přemýšlejte pozitivně. Optimisté žijí déle a více toho dosáhnou. Pozitivní přístup pomáhá méně se bát negativních výsledků a rychleji se vzpamatovat z chyb.

- Snižujte důležitost věcí. Když se nic nedaří, nepropadejte panice. Vždy byste měli počítat s tím, že se něco nemusí podařit.

- Dívejte se z ptačí perspektivy. Představte si, že jste daleko od konkrétní situace, která vás stresuje. Snažte se oprostit od emocí a vidět věci jasněji.

- Změňte své uvažování. Místo toho, abyste se báli spolupráce s problematickým kolegou, nahlížejte na něj jinak. Řekněte si, že i přes svůj charakter dělá dobře svou práci. Opět se zdržte emocí.

- Hledejte sociální podporu. Sdílejte své obavy s kolegy, kteří zažili podobné zkušenosti. Získáte užitečné pohledy na věc a možnosti, jak reagovat.

- Unikněte. Zajděte si do kina, zajeďte na venkov nebo si jděte zacvičit. Jde o to, abyste soustředili svůj zájem jinam a uvolnili se fyzicky i psychicky. Vrátíte se s novou perspektivou a elánem.

- Pamatujte si, že nejste vaše práce. Práce je důležitá součást vašeho života, ale vy nejste jen vaše práce. Pamatujte si, že máte život i mimo práci. Pomůže vám to udržet si rovnováhu.

-kk-
Article source Changeboard - informace ze světa personalistiky
Read more articles from Changeboard