Ach, ta vaše generace, chce peníze bez legrace

Ach, ta vaše generace, chce peníze bez legrace

Existují hluboké rozdíly ve způsobu vidění věcí mezi různými generacemi lidí. Pokud s tím personalista nepočítá, ztratí mnoho. Vzpomeňte na heslo květinových dětí „Nikdy nevěř nikomu nad 30.“ Děti Velké krize zase usilovaly o to, aby jejich děti nemusely nic takového zažít, posílaly je do škol a dohlížely na to, aby o ně bylo postaráno. Generace tzv. Baby Boomers zase chce užívat zábavy a utrácet peníze, je hodně materialistická. Chce rychle přijít k penězům, proto se nestará o dlouhodobé investice. Dnes tato generace usiluje o prodloužení pracovního života, pracují ještě po 65 letech a budují si druhou kariéru. Generace X a Y toto sleduje a říká, že se chce startat sama o sebe, nevěří nikomu a ví nejlépe, jak naložit se svými penězi.

Rozdíly jsou ale více než jen finanční. Generace mají různé pohledy i na práci a své zaměstnavatele. Baby Boomers prokazují větší loajalitu než následující generace. Požadují od společnosti více výhod, nestarají se ani tolik o růst platu jako o větší počet benefitů. Mladší generace je opačná, chce peníze, nikoli benefity. To je dilema krize mezi generacemi, proto klienti hledají způsob poskytování tzv. „generačních benefitů“. Ty jsou čistě záležitostí přizpůsobivosti. Podniky se ale musí vyvarovat diskriminačních problémů a udržet programy v mezích práva. Důchodové zabezpečení je více důležité pro Baby Boomers, generace X a Y se více soustředí na osobní kariérový rozvoj a hromadění osobního majetku. To je i cesta k budování loajality.
-ba-
Zdroj: Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Vault.com