Ačkoli morálka stoupá, není vyhráno

Zatímco američtí zaměstnanci více důvěřují v perspektivu úspěchu svých společností, americká pracovní síla je stále ne příliš nadšená, což je pro zaměstnavatele výzva. Sedmdesát tři procent zaměstnanců věří, že jejich organizace bude v budoucnu úspěšná, v porovnání s šedesáti třemi procenty v roce 2002. Průzkumu Mercer Human Resource Consulting se účastnili pracovníci z více než 800 podniků. Narozdíl od čtyřiceti procent v roce 2002, nyní 49 procent zaměstnanců tvrdí, že jejich organizace je dobře řízená. Přes vzestup důvěry zaměstnanců mohou být zjištěná data stále viděna jako nepříznivé znamení. Většina zaměstnanců (51 %) totiž stále necítí, že by jejich organizace byla dobře řízena. Jiný výzkum (Harrisův) zase ukázal relativně negativní obrázek spokojenosti zaměstnanců.

Rod Fralicx, ředitel globálního průzkumu zaměstnanců společnosti Mercer, poznamenal, že ačkoli výsledky ukázaly zlepšení pocitů zaměstnanců vůči zaměstnavatelům, je to dost chabá chvála. Podle něj by se společnosti měly už nyní bezodkladně připravovat na válku o talenty, která nastane, až generace „baby boomers“ odejde do důchodu. Průzkum společnosti Mercer také určil osm nejdůležitějších poháněčů věrnosti a odevzdání se zaměstnanců podniku:

- důvěra zaměstnanců ve svou budoucnost v organizaci

- důvěra zaměstnanců v dosažení vlastních kariérových cílů

- důvěra zaměstnanců v budoucí úspěch organizace

- stupeň týmové práce a spolupráce

- spokojenost zaměstnanců s typem práce, kterou vykonávají

- šance dělat zajímavou a podnětnou práci

- závazek společnosti ke kvalitě

- příležitosti dalšího vzdělávání a zlepšování dovedností.

-ba-

Zdroj: Workforce.com - informace o lidských zdrojích a jejich řízení
Zobrazit přehled článků ze zdroje Workforce.com