Benefity mají v první řadě motivační smysl, zvyšují loajalitu k zaměstnavateli. Pomáhají také utvářet image firem. V Česku patří mezi nejčastější benefity příspěvky na stravování nebo týden dovolené navíc. Přibývá firem, které nabízejí i příspěvky na penzijní připojištění. Manažeři mají nárok na služební auto, mobilní telefon nebo notebook. Začíná se prosazovat trend individuálního odměňování na základě potřeb zaměstnanců a upouštět od paušálního zavádění benefitů.
Stále populárnější je trend poskytování benefitů z oblasti work-life balance, například možnosti práce z domova. Firmy začínají myslet na zdraví svých lidí a nabízejí tzv. sick days – volné dny na překlenutí krátké nemoci bez ztráty mzdy. Někde proplácejí i vitaminové přípravky, masáže apod.
Rozvíjí se také outsourcing při poskytování benefitů, například v podobě peněžních poukázek. Oblíbené je předplatné do kulturních a sportovních zařízení. Částka věnovaná na benefity může být pro všechny stejná, nebo se měnit v závislosti na výkonu. Důležité je především skloubit reálné možnosti firmy s potřebami a zájmy zaměstnanců.
-kk-