Dá se loajalita zaměstnanců koupit?

Některé společnosti dávají svým zaměstnancům zejména v období kolem Vánoc drahé dárky – poukázky na léčebné procedury v lázních, letenky či večeře v drahých restauracích. Mají pro to svůj důvod – zaměstnanci jsou sice výkonní, ale pokud by jim měla firma trvale zvýšit plat, bylo by to pro ni ztrátové. Dárky jsou tak příjemným a vítaným poděkováním za celoroční tvrdou práci.

Situace na trhu práce se totiž změnila – zaměstnanci mají mnoho nových a lepších pracovních příležitostí a firmy se snaží si je udržet. Schopní manažeři umí také správně odhadnout, co si mohou vzhledem k finanční situaci firmy dovolit. Zatímco většina vedoucích pracovníků se stále domnívá, že zaměstnanci jsou nejvíce motivováni finančními bonusy, ke slovu se dostává například i možnost čerpat placené celofiremní volno, které se neodečítá z celkové dovolené zaměstnance.
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal