Edenred spustil nejrozsáhlejší cashback platformu s akčními nabídkami v tisících restaurací

Inovovaná aplikace, kterou má za první dva týdny ve svém telefonu již přes 200 000 lidí, ukazuje, kam je nejvýhodnější si dojít pro teplý oběd a zároveň ušetřit

Aplikaci stravenkové firmy Edenred mohou používat majitelé mobilních přístrojů iPhone i těch se systémech Android. Více než čtvrt milionu uživatelů digitálních stravenek v ní může rychle a pohodlně najít restaurace se zvýhodněnými nabídkami.

„Restaurace takto mohou bezplatně oslovit velkou skupinu potenciálních zákazníků, které mají ve svém okolí. Vložení nabídky do aplikace je velmi jednoduché, ve třech krocích může dát restaurace na vědomí potencionálním zákazníkům, co má pro ně aktuálně připraveno,“ říká šéf inovací a marketingu společnosti Edenred Jakub Ryba.

Inovace navazuje na cashbackový program společnosti Edenred, který od loňského května pomáhal zvyšovat návštěvnost restaurací. „Z našich rozhovorů s restauracemi vyplynulo, že jako společnost propojující čtvrt milionu uživatelů digitálních stravenek můžeme restauracím nejlépe pomoci tím, že jim zajistíme přímý kontakt na jejich potenciální hosty. Ten nabízí naše nová mobilní aplikace, která kombinuje přehled restaurací s jejich aktuálními zvýhodněnými nabídkami a námi nabízeným cashbackem, který jsme nyní navýšili z 5 na 10 korun,“ říká Jakub Ryba. Dvojnásobná výše cashbacku platí pro restaurace, které svoji nabídku do aplikace zaregistrují.

Edenred spustil nejrozsáhlejší cashback platformu s akčními nabídkami v tisících restaurací

Podle dat společnosti Edenred to byly to právě obědy, které pomáhaly v loňském roce českým restauracím přečkat krizi spojenou s koronavirovou pandemií. Za celé období s covidem 19 se tržby restaurací podle transakcí stravenkovou kartou Edenred snížily o 36 procent.

Naproti tomu propady celého gastro segmentu byly o poznání vyšší, což potvrdily i zveřejněné údaje ze systému EET. Zatímco stravenky motivují uživatele si pro oběd dojít, restauracím chybí odbyt v řadě dalších oblastí – nejsou turisté, nečepují se nápoje, na kterých mají vyšší marže než na jídle, chybí jim spontánní posezení s přáteli či obchodní jednání.

Z dlouhodobého sledování každodenních transakcí více než 250 000 uživatelů platících kartami Edenred vyplývá, že lidé nepřestali v restauracích utrácet a s výjimkou prvotního jarního šoku na útratách nijak nešetří. Když si kupují jídlo, platí více než před krizí. Průměrná útrata za oběd se zvýšila za jediný rok skoro o devět korun na prosincových 136,20 Kč. Vůbec nejvíce Češi utráceli mezi dvěma koronavirovými krizemi loni v létě.

Zajímavostí je, že zatímco dlouhodobě nejvíce rostly obědové útraty v Praze a Brně, v době podzimního lockdownu to bylo naopak v menších městech. Jedním z důvodů bude i vyšší konkurence výdejových okének ve dvou největších tuzemských městech.

Za zvýšenými cenami jsou mimo jiné i náklady za krabičku a balné, které se do konečných cen jídla rovněž promítají. Na řadě míst také Edenred sleduje nový trend, kdy lidé u dovážek hradí obědy i za kolegy a pravidelně se střídají v placení.

Edenred spustil nejrozsáhlejší cashback platformu s akčními nabídkami v tisících restaurací