Flexibilita v managementu

Flexibilita je jedno z nejčastěji citovaných slov v dnešním obchodním světě. Chtějí-li současné podniky přežít, musí být rychlé, bystré a vnímavé. Celkové flexibility ovšem nelze dosáhnout bez flexibilních zaměstnanců a flexibilních strategií pro řízení podniku. Flexibilitu je proto třeba prosazovat v oblasti řízení lidských zdrojů, obchodních procesů, organizační struktury a organizačních strategií.

Flexibilita v řízení lidských zdrojů začíná u pochopení a respektování rozdílnosti zaměstnanců. Každý jedinec by měl dostat možnost přispět svou individualitou k podnikovému rozvoji. Uvažovat flexibilně je třeba zejména v oblasti hodnocení a odměňování, ale i organizace konkrétní práce. Jeden metr pro všechny již dávno neplatí. Zaměstnanci se musejí stát aktivní složkou podniku, součástí komunikačního řetězce. Zhodnotit je také třeba individuální využití moderních technických prostředků, pracovní prostředí a pracovní dobu.

**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: HumanResources.com - kanadský portál pro zaměstnance i zaměstnavatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje HumanResources.com