I zaměstnanci jsou zákazníky

I zaměstnanci jsou zákazníky

Spokojení zaměstnanci přispívají ke spokojenosti zákazníků firmy. To je stará známá pravda. Proto některé společnosti začínají pracovat na tom, čemu se říká „služby interním zákazníkům“. Interními zákazníky se myslí zaměstnanci, ale do zmíněné oblasti spadají služby, které poskytujeme nejen našim vlastním zaměstnancům, ale i subdodavatelům a obchodním partnerům, kteří s námi na konkrétním projektu spolupracují.

Službami interním zákazníkům se myslí především poskytování informací, které jeou nutné pro včasné a správné provedení konkrétního úkolu. Velmi důležitý je však i vztah, který těmto lidem dáváme najevo například při pozdravu. Společnost KMA Inc. se snažila společně s ostatními odborníky analyzovat tři hlavní faktory, které poskytování služeb interním zákazníkům usnadňují:
* Vytvářejte příležitosti, při kterých budou zaměstnanci a ostatní interní zákazníci moci sdílet informace. Mohou to být rozsáhlé akce i neformální rozhovory v hale.
* Praktikujte proaktivní sdílení informací. Nečekejte na to, až se zaměstnanci zeptají na určitou informaci, kterou potřebují vědět ke své práci. Nabídněte jim ji v předstihu.
* Podporujte ty zaměstnance, kteří své informace a znalosti sdílejí a neuzavírají se do sebe.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com