Téměř tři čtvrtiny amerických zaměstnavatelů nijak nepomáhají svým zaměstnancům v otázce rostoucích nákladů na dojíždění do práce. Ukázal to výzkum více než 7000 lidí, který provedl server Beyond.com. 15 procent naproti tomu nabízí možnost práce na dálku, 7 procent kratší pracovní týden a 6 procent příspěvky na dopravu.
Pomoc zaměstnancům s rostoucími náklady na dojíždění přitom nemusí být pro firmy nákladná ani časově náročná. Existuje řada malých gest, které poskytnou alespoň částečnou pomoc. Beyond.com radí následující:
- Propagujte veřejnou dopravu. Vyvěste ve firmě jízdní řády. Zvažte příspěvky na hromadnou dopravu.
- Odměňujte výkonnost zaměstnanců. Odměňte výkonného zaměstnance kartou na odběr pohonných hmot.
- Nabídněte flexibilitu. Určete zaměstnance, kteří mohou efektivně pracovat z domova nebo nabídněte možnost pracovat některé dny déle, a zkrátit si tak pracovní týden.
- Podporujte společné dojíždění auty. Zaveďte firemní program společného cestování auty. Nabídněte zaměstnancům, kteří toho využijí, lepší parkování.
- Instalujte držák na kola. Nabídněte prostor k zaparkování jízdních kol.
-kk-