Jak vybrat ty nejefektivnější benefity

Každá firma by dnes měla mít promyšlený systém motivování zaměstnanců. Zaměstnanecké výhody pomáhají nejen zvyšovat loajalitu a spokojenost pracovníků, ale i přilákat nové zaměstnance. Trh s benefity prochází v čase proměnami.

Na počátku devadesátých let bylo klíčové stravování. To je stálicí dodnes. Jak ale rostly potřeby zaměstnanců, získaly si oblib tzv. volnočasové benefity. Samostatnou kapitolu zaměstnaneckých benefitů pak tvoří příspěvky na penzijní připojištění a životní pojištění, dovolen navíc, mobilní telefon nebo služební vůz pro soukromé účely apod.

Dnes, kdy se zaměstnavatelé předhánějí v hledání nových benefitů, aby si udrželi dobré zaměstnance, odborníci předpovídají, že hitem se stanou dárky v podobě zážitků. Jak vybrat ty nejefektivnější benefity radí generální ředitel společnosti Sodexho Pass Miroslav Sedlák.

- Systém benefitů by měl vycházet z konkrétních potřeb personální politiky.

- Zvolené benefity by měly alespoň v rámci možností vycházet vstříc přání zaměstnanců.

- Benefity by neměly stát více, než je nezbytně nutné.

- Benefity musí být v rámci společnosti dobře odkomunikovány, aby zaměstnanci viděli, kolik do nich firma investuje.

-kk-
Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media