Royal Mail rozhlásil v minulém týdnu dobré zprávy, že jeho novátorské schéma zaměstnanecké loterie je zodpovědné za prudký pokles absencí zaměstnanců. Docházka zaměstnanců společnosti – pošťáků a pošťaček, vzrostla o téměř 11 % za posledních šest měsíců. Z větší části je to pravděpodobně zásluha iniciativy, která rozpoznává zaměstnance s dobrými záznamy o prezenci a kteří díky tomu mohou vyhrát nový automobil nebo poukaz na dovolenou. Výkonnost pracovníků Royal Mail se také zlepšila, 91 procent dopisů první třídy bylo doručeno den po odeslání, což jsou nejlepší procenta v posledním desetiletí. Ačkoli nová auta a dovolená zdarma stojí v titulcích, podle unie pracovníků komunikací, která reprezentuje pošťáky, existují tradičnější příčiny podnikového zlepšení. Unie uvádí, že se za posledních osmnáct měsíců zvýšila poštovní sazba a plat poštovních doručovatelů v průměru o 18 %, zatímco se počet odpracovaných hodin snížil.
Podle mluvčího unie je nabídka lepšího platu a pracovních podmínek jediným způsobem, jak zlepšit docházku zaměstnanců dlouhodobě. Podobný názor má Ben Willmott, poradce společnosti Chartered Institute of Personnel and Development. Podle něj může být schéma zaměstnanecké loterie efektivní, pouze pokud je nedělitelnou součástí holistického manažerského přístupu ke snížení absentérství. Loterie tedy není jedinou příčinou, proč pošťáci chodí do práce častěji. Společnost investovala do výcviku liniových manažerů, zaměřeném na identifikování problémů absentérství dříve než nastanou, a usnadnila přístup zaměstnanců k odborníkům na zdraví a snižování stresu.
-ba-