Máte strategii uznávání zaměstnanců?

Pokud se chcete v letošním roce více zaměřit na to, jak efektivněji projevovat uznání zaměstnancům za jejich práci, přečtěte si následující desatero doporučení. Na serveru incentivemag.com je publikoval prezident americké organizace Recognition Management Institute Roy Saunderson.

1. Začněte jasnou strategií

Mnoho firem stále nemá písemný dokument, který by shrnoval jejich strategii a cíle v oblasti uznávání zaměstnanců. Pokud k nim patříte i vy, začněte zde.

2. Zjistěte, kolik programů uznávání zaměstnanců již máte

Možná vás překvapí, kolik podobných programů již ve firmě máte, sniž byste se jim blíže věnovali nebo vám přinášely větší výsledky. Snažte se je spojit dohromady tak, aby plnily vaše cíle.

3. Ujasněte si, co očekáváte

Víte, co konkrétního si slibujete od konkrétních postupů uznávání zaměstnanců? Pokud ne, jak toho chcete dosáhnout?

4. Najděte programy s největší obchodní hodnotou

Měli byste jasně vědět, jaký obchodní přínos mají jednotlivé programy uznávání zaměstnanců pro vaši firmu. Sledujte návratnost investic.

5. Spojte uznání s obchodními cíli firmy

Nedivte se nejvyššímu vedení, že není nakloněno vašim programům uznávání zaměstnanců, když nevědí, jak jim mohou pomoci k dosažení obchodních cílů.

6. Ukončete neefektivní programy

Program, který je neefektivní a navíc neodpovídá vašim cílům, ukončete. Pokud však některý program má správné cíle, ale zatím byl neefektivní, dále na něm pracujte.

7. Učte se efektivně projevovat uznání a učte to i ostatní

Sdílejte interní know-how ohledně uznávání například ve formě e-learningu.

8. Zajistěte si podporu a aktivní účast vedení

Top manažeři, kteří budou aktivně zapojeni do programu znávání zaměstnanců, na něj nebudou nahlížet jen jako na výdaj, ale jako na efektivní praxi.

9. Sestavte tým odpovědný za realizaci programu uznávání zaměstnanců

Získejte sponzora v nejvyšším vedení a jmenujte tým ze zástupců lídrů jednotlivých firemních jednotek, který bude mít na starosti realizaci vašeho programu.

10. Vyžadujte odpovědnost za uznávání zaměstnanců

Co se měří, to se zlepšuje.

-kk-

Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Incentive Magazine