Nedají vám benefity spát?

Řada firem si láme hlavu s tím, jak správně namíchat benefity pro své zaměstnance. Vzhledem ke stárnoucí pracovní síle a blížícímu se nedostatku zaměstnanců je tato otázce ještě palčivější. Článek nabízí několik rad na ilustrativním příkladu americké společnosti Pilgrim's Pride, která se zabývá výrobou a prodejem zdravých potravinářských produktů.

- Určete si své cíle. V Pilgrim's Pride si nejprve definovali dva cíle v oblasti poskytování zdravotních benefitů. Zaprvé chtějí podpořit preventivní zdravé chování zaměstnanců. Druhým cílem je pak návratnost investic pro firmi i zaměstnance.

- Zhodnoťte vaše potřeby v oblasti benefitů. Je třeba zajímat se o potřeby a očekávání zaměstnanců. V Pilgrim's Pride například zorganizovali diskusní skupiny v rámci celého objemu 36 000 zaměstnanců po celých Spojených státech. Na základě toho se pak dozvěděli, že zaměstnanci mají zájem o pojištění, které jim zajistí pokrytí rozsáhlých škod. Zároveň provedli analýzu demografických podmínek v jednotlivých místech bydliště zaměstnanců, aby tomu mohli pojišťovací plány přizpůsobit.

- Buďte si jistí. Firmy by měly být při vytváření balíčků zaměstnaneckých výhod proaktivní, nikoli pouze reagovat. Nejprve definujte své cíle a zjistěte potřeby zaměstnanců. Pak vytvořte plán, jak zaměstnance vzdělávat v souvislosti s jejich benefity a pomoci jim správně si vybírat.

-kk-

Zdroj: Employers Group - Portál pro řízení lidských zdrojů.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Employers Group