Není zaměstnanec jako zaměstnanec

Nejlepší zaměstnanci odcházejí z firem bez ohledu na ekonomickou recesi. Nejčastěji je k tomu vede nedostatek možností růst, nespokojenost s ohodnocením a pocit, že firma nedokáže ocenit jejich přispění. Mnozí manažeři také sami otevírají svým lidem dveře jinam, když je vnímají jako snadno nahraditelné. Podle výkonné ředitelky mezinárodní konzultační společnosti AchieveGlobal Sharon Danielsové je klíčem k udržení kvalitních zaměstnanců schopnost řídit je individuálně, nepřistupovat ke všem stejně.

Personalizace pozic

Ne každý zaměstnanec chce řídit druhé. Nenuťte proto svým lidem manažerské pozice jen proto, že podávají vynikající výkony. Ne každý chce také kvůli práci cestovat nebo se učit to, co ostatní. Než začnete vytvářet tým, seznamte se s preferencemi jednotlivců.

Personalizace odměn

Nerozdávejte odměny, které vaši lidé ve skutečnosti nechtějí. Mnohem efektivnější je zjistit, co jednotliví zaměstnanci preferují. Při pochvale buďte vždy co nejspecifičtější. Neděkujte jen za „dobou práci“.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review