Rozhoduje kvalita práce a mezilidské vztahy

V době intenzivní globální konkurence pociťuje řada komerčních společností, ale i ostatních organizací, že efektivitu jejich hospodaření významně ovlivňuje nadměrná fluktuace zaměstnanců. Začínají si uvědomovat, že právě kvalifikovaný pracovník je krví v žilách jejich podniku. Loajalita zaměstnanců je však čím dál nižší – podle výzkumů z roku 1998 55 % amerických pracovníků plánovalo změnu místa nebo o ní často uvažovalo.

Tato krize však představuje nejen nebezpečí, ale také příležitost. Peníze jsou významným, nikoli však tím nejhlavnějším faktorem, který přitahuje nové zaměstnance a udržuje a motivuje ty stávající. Rozhodující je kvalita práce samé a vztahy s ostatními na pracovišti – to je motor, který zajišťuje nejvyšší výkonnost. Podle průzkumů má plat a výhody pouhý dvouprocentní vliv na spokojenost v zaměstnáním, zatímco práce jako taková a pracovní prostředí se na ní podílejí ze 70 %.

V oblasti zaměstnanecké loajality a výkonnosti jsou výsledky obdobné. Ukazuje se, že velmi negativní dopad má stres – ten způsobují například přesčasy, krátké lhůty na splnění úkolu… Pozoruhodný je také vliv postojů zaměstnanců na obchodní výsledky firem – ty, které se mohou pochlubit vysokou morálkou a spokojeností pracovníků, zaznamenávají zároveň i osmatřicetiprocentní zvýšení spokojenosti zákazníků, o 22 % lepší produktivitu a o 27 % vyšší zisky.
Zdroj: HR-free - americký portál zaměřený na lidské zdroje a management
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR-free