Nejčastějším benefitem v Česku je příspěvek na stravování, který nabízí většina ze stovky největších domácích podniků. Následuje penzijní připojištění spolu se školeními a vzdělávacími kurzy. Naopak nejméně podniky využívají možnosti nákupu firemních akcií.
Nějaké zvýhodnění zaměstnancům nabízí 93 procent velkých domácích společností. Více než polovina dotazovaných firem chce v budoucnosti nabídku výhod pro zaměstnance dále rozšiřovat. Výsledky průzkumu oznámil ředitel zaměstnaneckých výhod ING Jan Šíbal.
Konkrétně se firmy chtějí více zaměřovat na zvýšenou zdravotní péči, životní pojištění, rekreaci a penzijní připojištění. Právě tento typ benefitů se uplatňuje v západoevropských zemích.
V Česku zatím převažují krátkodobé výhody hmotného rázu jako firemní telefon, auto, PC či stravenky. Lepším výhodám se oproti ostatním pracovníkům těší vrcholoví manažeři.
-hp-