Kolik uznání je příliš? Pro Davida Williamse, výkonného ředitele marketingové společnosti Merkle v Marylandu, je odpověď jednoduchá – žádné množství uznání není nadbytečné. Šestnáct let ve své funkci pěstoval pracovní prostředí, které zajistí rozpoznání a veřejné uznání přínosu každého ze 700 zaměstnanců. Odměny a uznání jsou součástí podnikové kultury od jejího založení. Samozřejmě snad žádný vedoucí pracovník dnes nemá tu drzost, aby nepoděkoval a neodměnil své pracovníky, ale Williams to ještě podpořil podnikovou soutěží. Je členem komise, která vybírá vítěze podnikových cen. Také pořádá měsíčně narozeninový oběd pro zaměstnance na všech úrovních.
Největším uznáním byla cena „Merkled“. Je udělována zaměstnanci, který nejlépe ztělesňuje tři základní podnikové hodnoty – touhu uspět, učit se a sloužit. V roce 200 byla přidána ještě cena předsedajícího komise. Není jen o kultuře, ale získá ji zaměstnanec, který nejvíce ovlivnil podnik za poslední rok. Taková obecná kritéria činí výběr vítěze velmi obtížným. Dvacetičlenná komise vybírá a diskutuje celé týdny. Williams věří, že tato snaha se vyplatí. Vítěz této ceny získá pronájem vozu BMW na dva roky. Veškerý odměňovací program společnosti pozitivně ovlivňuje produktivitu i služby zákazníkům. Merkle si udržuje 22% nárůst ročně.
-ba-
Zdroj: Incentive Magazine - magazín zabývající se zaměstnaneckými výhodami a motivací.