Nenechte se pohltit předvánočním shonem

Blížící se vánoční svátky pro vás nemusejí být stresující. Článek přináší několik doporučení pro manažery, jak si je naopak užít při odpočinku a mít vše pod kontrolou.

- Udržte svá očekávání v racionální podobě. Vše nemůže být vždy perfektní. Lidé mohou onemocnět, jídla se nemusejí podařit a ani členové rodiny spolu nemusejí vždy vycházet, což platí i pro vaše zaměstnance. Když svá očekávání nebude přehánět, uvidíte, že budete šťastnější i zdravější. Podaří se to i bez perfektní oslavy, perfektního chování dětí či perfektně vyzdobeného domu.

- Pečujte o sebe. Dobře se starejte o svou fyzickou i psychickou pohodu a začněte již nyní, abyste byli do svátků v klidu. Jezte zdravě. Budete mít více energie a budete spokojenější. Budete také lépe vypadat, což dodá sebedůvěru. Když byste chtěli začít se zdravým jídlem až o svátcích, pravděpodobně si sebevědomí nedodáte. Snažte se také pravidelně cvičit. Pomáhá to nejen k lepší fyzické kondici, ale i k odbourávání stresu.

- Kontrolujte svůj čas a závazky. Proč by všechny nové programy a procesy v práci měly začínat hned 1. ledna? Nenechte se jimi o svátcích připravit o klid a pohodu. Věnujte se nejdůležitějším závazkům a nepřibírejte zbytečnou hromadu dalších. Nemusíte chodit na všechny společenské události jen proto, že jste dostali pozvánku a zvedat telefon je proto, že zvoní.

- Udělejte si čas na rodinu, přátele a tradice. Máte jen jeden život. Svátky byste proto měli trávit s těmi, které máte rádi. Nechtějte nikoho měnit a nevytahujte problémy z minulosti. Raději se dělte o hezké vzpomínky a bavte se. Vytvářejte tradice, které budete dodržovat doma i v práci. V řadě firem například před svátky soutěží. Předhánějí se v nejhezčí výzdobě oken či celých kanceláří. Jinde chodí do restaurace na sváteční oběd, oblékají se do kostýmů nebo si vyměňují tajné dárky, kdy pak obdarovaní hádají, kdo s kolegů jim dárek dal.

-kk-

Zdroj: About HR - část amerického portálu About.com pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje About HR