4 kroky k úspěšnému plánování nástupnictví

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Většině firem stále chybí odpovídající pool interních kandidátů, kteří by dokázali nahradit odcházející pracovníky na klíčových postech. Jednou z HR priorit pro letošní rok je proto plánování nástupnictví. Chcete-li s plánováním nástupnictví uspět, zaměřte se na následující kroky.

1. Prověřte zájem nejvyššího vedení

Nespouštějte program plánování nástupnictví dříve, než si získáte zájem vedení firmy. Předložte jim důkazy o tom, jak plánování nástupnictví přináší ekonomické výhody v praxi. Bez jejich podpory neuspějete.

2. Proveďte audit nástupnictví

Začněte identifikací klíčových pozic ve firmě. Pro každou z nich pak najděte dva typy zaměstnanců z interních zdrojů – ty, kteří by mohli na danou pozici nastoupit ihned, a ty, kteří k tomu ještě potřebují určitý rozvoj. Zjistěte, pro kolik pozic existují nástupci a pro kolik ne.

3. Zapojte potenciální nástupce

Zaměstnanci s vysokým potenciálem by se neměli dozvědět o tom, jak vysokou hodnotu pro vás mají, až ve chvíli, kdy půjdou dát výpověď. Komunikujte s budoucími lídry a nabízejte jim možnost dalšího rozvoje za účelem kariérního postupu.

4. Nespoléhejte jen na interní zdroje

Ne vždy bude možné obsadit klíčové pozice zevnitř. Proto se vyplatí sledovat přední osobnosti vašeho oboru. Spolupracujte s odborníky na vyhledávání talentů, kteří znají vaši firmu a její kulturu a v případě potřeby vám dokáží zajistit kvalitní uchazeče zvenku.

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace