5 kroků k funkční talentové komunitě

Co by náboráři měli vědět a udělat proto, aby dokázali vybudovat hodnotné talentové komunity a získat z nich co nejvíce? S touto otázkou oslovil server Recruiter.com profesionály v oblasti náboru. Ukázalo se, že nejdůležitější předpoklady úspěšného fungování komunity talentů, kteří se mohou stát vašimi zaměstnanci, jsou ty následující.

1. Dobrovolné členství

Některé firmy zapojují potenciální zaměstnance do svých komunitních sítí automaticky, aby získali co nejvíce členů. Pokud vsadíte na dobrovolné přihlášení, získáte sice méně členů, ale budou to lidé se skutečným zájmem o vaši firmu a značku.

2. Potřeby kandidátů

Upřednostňujte jejich potřeby před vašimi. Pokud se například ukáže, že kandidát na určitou pozici ve skutečnosti není vhodný, nasměrujte jej jinam. Přijdete sice o talent, který vypadal slibně, ale udržíte si dobrou pověst, posílíte vztahy s jinými odděleními (či dokonce firmami), kterým takového kandidáta doporučíte.

3. Osobnost náboráře

Každý náborář by měl pracovat na tom, aby byl vnímán jako skutečný expert na nábor v určitém odvětví trhu. Pak bude vytváření komunit potenciálních zaměstnanců mnohem jednodušší. Musejí vás zkrátka znát a pamatovat si vás.

4. Aktivní hledání členů

Nejprve si ujasněte, koho hledáte a pak aktivně využívejte co nejširší portfolio komunikačních kanálů k oslovení potenciálních členů. Komunikujte pravidelně, aby o vás lidé ve vaší cílové skupině neztratili povědomí.

5. Funkční databáze

Vaše talentová komunita by měla zároveň být i funkčním technických nástrojem pro práci s talenty. Měli byste mít možnost v ní vyhledávat, přidávat a odebírat členy i další obsah, třídit a vytvářet skupiny členů, komunikovat se členy a podobně. Práce s komunitou by měla být co nejvíce automatizovaná.

-kk-

Zdroj: Recruiter.com - americký server pro náboráře a uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiter.com