HR revoluce: Jaké jsou moderní nástroje v personalistice?

Mobilní aplikace, sociální sítě a další média... Není jednoduché se orientovat ve všech pokrokových nástrojích, které se na trhu neustále objevují. Této revoluci se přizpůsobuje postupně i personalistika a hledá řešení, jak nalézat kvalitní uchazeče snadno a rychle. Problematikou inovativních nástrojů a technologií v HR praxi se podrobněji zabýval server HR Magazine.

1. Systémy pro vyhledávání uchazečů

Dnešní moderní systémy pro vyhledávání uchazečů se stávají čím dál tím více integračními platformami sdružujícími další nástroje užívané HR. Není problémem sdílet nabídku práce ve vícero kanálech včetně sociálních sítí, analyzovat životopisy nebo porovnávat dovednosti. Tato nová generace systémů centralizuje mnoho personálních funkcí do jedné a snaží se maximálně zefektivnit pracovní postupy.

2. Mobilní platformy

Raketový růst mobilních technologií a tabletů tlačí i požadavky na adaptaci HR funkcí. Jako HR nástroje využitelné pro mobilní platformy lze identifikovat zejména QR kódy, textové zprávy, aplikace a optimalizace webových stránek pro mobilní prostředí. Mnoho potenciálních uchazečů o místo vyhledává pracovní nabídky právě přes tyto platformy, a tedy by bylo škoda, je nevyužít.

3. Gamifikace

Že není možné si v seriózním prostředí hrát? Ale je. Stejně jako marketingové strategie útočí na naši pozornost, tak se i náboráři snaží zaujmout kvalitní uchazeče. Podle odhadů by v následujících pěti letech mohlo více než 70 % mezinárodních společností tento trend aplikovat na své procesy. Na tyto informace reagují firmy jako ConnectCubed, které vyvíjejí aplikace pro assessment centra k determinaci talentů. Navíc gamifikace může napomoci k lepší komunikaci i vztahům s kandidáty.

4. Nástroje pro spolupráci

Yamer nebo Jive jsou jakýmsi Facebookem pro firmy. Avšak jejich potenciál však není využit zcela naplno. HR profesionálové spolu komunikují, avšak příliš nespolupracují. Ideálně by mohly být tyto sítě integrovány do firemních procesů. Náboráři by spolu měli sdílet definici pracovních pozic, reference a další informace.

5. Geolokace

Technologie určující přesnou polohu osoby nabízí zajímavý způsob, jak oslovit potenciální kandidáty na cestách skrze jejich mobilní zařízení nebo notebook. I přes zvýšenou mobilitu je stále spousta náborů realizována na místní úrovni. Lokalita je však jednou z priorit uchazečů o zaměstnání. Jak jednoduché je informovat kandidáta dle geolokace o nabídce relevantních pozic v místě?

6. Audiovizuální pohovory

Videopohovory nedokáží sice zcela nahradit osobní pohovory, dokáží však velmi efektivně ušetřit čas, díky čemuž náborář stihne v kratším čase absolvovat více „schůzek“ a zachovat přitom audiovizuální hodnotu kontaktu.  Můžete využít dokonce některých speciálně navržených HR nástrojů jako je Tazio, The Interview Co-ordinator nebo Video-recruit.

7. Online zdroje

Možností využití HR nástrojů na internetu je nepřeberné množství. Mnoho firem si zvyklo využívat LinkedIn, Facebook nebo Twitter na denní bázi k dostižení talentů. Zdrojů je však mnohem více a jejich nespornou výhodou je objem aktualizovaných informací a lepší zjistitelnost.

-bn-

Zdroj: HR Magazine - britský magazín pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Magazine